اعلام حمایت گروه طالبان از پروسه صلح دولت افغانستان

مقامات محلی ولایت هرات اعلام کردند که گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای در برخی از ولسوالی‌های این ولایت از پروسه صلح دولت افغانستان اعلام حمایت کرده است.

اعلام حمایت گروه طالبان از پروسه صلح دولت افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی ولایت هرات اعلام کردند که گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای در برخی از ولسوالی‌های این ولایت از پروسه صلح دولت افغانستان اعلام حمایت کرده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت که این اعلامیه از سوی مولوی عبدالحکیم، قاضی‎القضات طالبان در مساجد و مراکز اجتماعی در ولسوالی‌های گلران، کشک کهنه، رباط سنگی، شیندند و ادرسکن منتشر شده است.

به گفته فرهاد، انتشار این اعلامیه از سوی گروه طالبان در حمایت از پروسه صلح، در راستای تامین صلح و برقراری امنیت در این کشور موثر واقع خواهد شد.

در اعلامیه منسوب به گروه طالبان تاکید شده است که گروه طالبان در مذاکراتی اشتراک می‎کند که منجر به تامین صلح واقعی و خوشحالی مردم افغانستان شود.

در اعلامیه آمده است در مذاکرات صلح که در خارج و یا داخل افغانستان برگزار می‌شود، باید به نمایندگان صادق افغانستان و عالمان دینی بی‎طرف سهم داده شود.

در اعلامیه منسوب به گروه طالبان از اشتراک‎کنندگان نشست‌های صلح خواسته شده است تا مسئولیت ایمانی خود در قبال صلح را ادا کنند.

گروه طالبان تاکنون در مورد صحت و سقم این اعلامیه موضع نگرفته است.

این اعلامیه پس از آن منتشر می‎شود که مقامات آمریکایی و طالبان برای چند بار طی یک ماه اخیر درباره صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده‎اند.

از سوی دیگر دولت افغانستان تصمیم دارد در آینده ای نزدیک به مناسبت عید قربان با گروه طالبان آتش بس کند. طرحی که گروه طالبان از احتمال پذیرفتن آن سخن گفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار