بخش تعاون ظرفیت تولید شغل در مناطق روستایی را دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: بخش تعاون ظرفیت لازم برای تولید شغل در مناطق روستایی، مرزی و کمترتوسعه یافته استان را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: بخش تعاون ظرفیت لازم برای تولید شغل در مناطق روستایی، مرزی و کمترتوسعه یافته استان را دارد و  می‌توانند مشاغل بسیاری با هزینه اندک ایجاد کنند.

وی گفت: از اولویت های برنامه ای سال 97 در حوزه تعاون، ایجاد اشتغال در روستاها در قالب طرح 'روستا تعاون' است.

عزیزی افزود : انتظار ما از مدیریت و کارشناسان حوزه تعاون در استان این است که از ظرفیت ایجاد شده در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش های اقتصادی با اولویت تعاونی در قالب طرح های حمایتی دولت از جمله تسهیلات اشغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر و طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار در جهت ایجاد اشتغال و نشان دادن هویت تعاونی ها استفاده شود.

عزیزی در خصوص اهمیت آموزش و ترویج در حوزه تعاونی ها نیز گفت: ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز و مرتبط به مدیران تعاونی ها و تعاونگران تاثیر بسزایی در ارتقاء بهره وری و تشویق تعاونگران و بروز رسانی اطلاعات در زمینه آگاهی از قوانین و دستورالعمل ها و در نهایت افزایش راندمان کار و کاهش اختلاف بین مدیران و اعضاء تعاونی دارد.

استان کرمانشاه رتبه ششم کشوری در ثبت نام تعاونگران در جشنواره تعاونی های برتر را به خود اختصاص داده و در شهریور ماه سال جاری و در ایام هفته تعاون به منظور تجلیل از برترین های تعاونی استان، سیزدهمین جشنواره برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

ایجاد اشتغال در روستاها در قالب طرح 'روستا تعاون'

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.