کاپیتان نروژی:

تل‌آویو حقوق و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

ناخدای نروژی کشتی «آزادی» که روز یکشنبه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی متوقف شد، تل‌آویو را به نقض حقوق و قوانین بین‌المللی و ضرب و شتم سرنشینان این کشتی متهم کرد.

تل‌آویو حقوق و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون سراسری نروژ، هرمن رکستن، ناخدای نروژی کشتی آزادی، کشتی حامل فعالان طرفدار آرمان فلسطین که روز یکشنبه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی توقیف شد، تل‌آویو را به نقض حقوق و قوانین بین المللی و ضرب و شتم سرنشینان این کشتی متهم کرد.

دولت نروژ نیز اعلام کرد درباره این حادثه و نحوه متوقف کردن کشتی و برخورد با سرنشینان آن از مقامات اسرائیل توضیحات قانع‌کننده خواسته است.

هرمن رکستن که به مدت سه شبانه روز در زندانی در سرزمین‌های اشغالی نگهداری شده بود، چهارشنبه شب در بازگشت به نروژ تاکید کرد: «ما در آب‌های بین المللی و در حالی که به مصر نزدیک‌تر از اسرائیل بودیم، توسط نیروهای دریایی اسرائیل رهگیری شدیم».

منطقه نوار غزه که میان فلسطین اشغالی، مصر و مدیترانه محصور شده است تحت کنترل جنبش حماس قرار دارد اما اسرائیل از بیش از یک دهه پیش محاصره شدید زمینی، دریایی و هوایی به آن تحمیل کرده است.

رادیو تلویزیون سراسری نروژ به نقل از هرمن رکستن تاکید کرد اسرائیل همه قوانین و مقررات بین المللی را زیر پا گذاشت. این واقعا وحشتناک است که اسرائیلی‌ها یک کشتی نروژی را در آبهای بین المللی متوقف می کنند و آن را به زور به اسرائیل می برند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از توقیف یک کشتی در سواحل نوار غزه خبر داد. ساکنان این کشتی فعالانی بودند که به محاصره نوار غزه توسط اسرائیل که از بیش از یک دهه پیش به این منطقه محروم فلسطینی تحمیل شده است، اعتراض داشتند.

زیرساختهای حیاتی نوار غزه در حملات نظامی اسرائیل در سال‌های گذشته به شدت آسیب دیده و اوضاع انسانی در این منطقه محروم و پرجمعیت بسیار شکننده است به طوری که طبق اعلام بانک جهانی، بیش از هشتاد درصد از جمعیت آن به کمکهای بشردوستانه نیاز مبرم دارند.

انتهای پیام/

اظهارات ناخدای نروژی کشتی آزادی درباره نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار