دیدارمعاون وزیر صنعت با همتای ترکمنستانی در باجگیران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با مرادف وزیر تجارت و صنایع ترکمنستان در محل مرز باجگیران واقع در شمال خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

دیدارمعاون وزیر صنعت با همتای ترکمنستانی در باجگیران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر تجارت و صنایع ترکمنستان پیرامون محدودیت‌های اعمال شده در بازارچه مرزی باجگیران و سایر بازارچه‌ها در مرز بین دو کشور مذاکراتی صورت گرفت.

در این نشست دو طرف مذاکره کننده توافق کردند زمینه حضور و خرید مردم ایران و ترکمنستان در بازارچه‌های مرزی فراهم شود.

طرفین کننده همچنین توافق کردند تا در توان مسئولان ایرانی و ترکمنستانی قوانین و محدودیت‌ها را به نحوی تسهیل و برطرف کنند تا مردم در بازارچه‌های مرزی به راحتی رفت و آمد و از ظرفیت‌های تولید دو کشور استفاده کنند.

همچنین در این نشست پیرامون سقف 60 کیلوگرم کالای همراه مسافر، موضوعات مرتبط با حمل و نقل و جا به جایی جاده‌ای کالا، رفع محدودیت‌های پیمایشی در خاک ترکمنستان برای تجار ایرانی و همچنین تعیین سقف معافیت‌ها توافق‌هایی بین دو طرف ایرانی و ترکمن حاصل شد.

پس از پیشنهادات تکمیلی در پایان این نشست مقرر شد در جلسه بعدی موضوعات مرتبط با هدف تجارت آزاد بین دو کشور ایران و ترکمنستان بررسی شود.

ترکمنستان دومین هدف صادراتی خراسان رضوی است و تبادلات تجاری این استان با آن کشور از طریق گمرک و بازارچه باجگیران و همچنین گمرک سرخس انجام می‌شود.

انتهای پیام//ف. ن.

معاون وزیر صنعت با همتای ترکمنستانی در باجگیران دیدار کرد

برچسب ها: ترکمنستان ، باجگیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.