مصاحبه با تک رقمی هرمزگانی در کنکور سراسری

برای نخستین بار در هرمزگان دو دانش آموز رتبه تک رقمی در کنکور را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،احمد سلیمی یکی از دو دانش آموز هرمزگانی است که در کنکور امسال برای نخستین بار در هرمزگان رتبه نهم را در رشته ریاضی فیزیک کسب کردند.

این دانش آموز هرمزگانی در مدرسه اسدپور ناحیه دو بندرعباس دررشته ریاضی فیزیک تحصیل می‌کرد.

احمد سلیمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت: از سال قبل شروع به برنامه ریزی برای شرکت در کنکور کردم و قبل آن برنامه خاصی برای درس خواندن نداشتم، اما همیشه جز دانش آموزان خوب در مدرسه بودم.

وی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی شروع به مطالعه دروس برای کنکور کرد و چقدر در طول روز درس می خواند، گفت: طبق برنامه ریزی که از پارسال داشتم حدود ۸۰ درصد از وقت خود را برای درس خواندن اختصاص داده بود.

احمد سلیمی ادامه داد: در کلاس‌های کنکور و آزمون‌های آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت نداشتم و تنها تمرکز خود را بر روی یادگیری کتاب‌های درسی گذاشته بودم.

دانش آموز رتبه تک رقمی کنکور اضافه کرد: از پارسال که موفق به کسب رتبه نخست در مسابقات نانوی کشور شدم با خودم گفتم که می‌توانم در کنکور هم جز رتبه‌های خوب شوم، اما هرگز فکرش را هم نمی‌کردم که رتبه تک رقمی را کسب کنم.

وی مهم‌ترین مشوق و پشتیان‌های خود رادر این موفقیت معلمان و مادر خود می‌داند.

مادر احمد سلیمی خانه دار و دارای مدرک تحصیلی سیکل است و پدر وی ۱۳ سال پیش درگذشته است.
وی یک برادر بزرگتر دارد که در رشته تربیت بدنی تحصیل می‌کند.

احمد سلیمی در پاسخ به این سوال که چه رشته و دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب خواهد کرد،  افزود: هدفم قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و رشته مهندسی کامپیوتر بود، اما الان برای انتخاب رشته مردد هستم و هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام.

وی در جواب این سوال که به طور کلی چه توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای کسب موفقیت دارید تاکید کرد: من اصلی‌ترین عامل موفقیت خود را برنامه ریزی مدون و اجرای دقیق آن می‌دانم و به داوطلبان هم توصیه می‌کنم هرگز مایوس نشوند و برنامه ریزی را سرلوحه خود برای موفقیت در آزمون سراسری قرار دهند.

احمد سلیمی گفت:  به اعتقاد من هیچ چیز دست نیافتنی نیست و تلاش و پشتکار کلید طلایی رسیدن به خواسته‌های هر انسانی است.

انتهای پیام/ر

احمد سلیمی دانش آموز هرمزگانی حائز رتبه ۹ کنکور سراسری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی تقی نژاد
۲۱:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
سلام
ایشون اهل فداغ استان فارس هستند
بیشتر سال رو اهالی فداغ بندرعباس هستند
کسب و کار اکثر اهالی فداغ در بندرعباس هست.