طبق قانون کار؛

حقوق کارگران نباید کمتر از حقوقشان در سال قبل باشد

پرداخت حقوق در بازه زمانی خاص ( روزانه، هفتگی یا ماهانه) نخستین تعهد کارفرما به کارگر است که نباید از حداقل حقوق تعیین شده در سال قبل کمتر باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛   وقتی یک شخص برای شرکت یا ارگانی مشغول به کار است، اصلی ترین هدف برای ادامه کار، بحث اقتصادی و گرفتن حقوق است.

نکته ای در خصوص کارگران و کارمندان ضروری است، این است که کمتر از حداقل های مصوب شواری عالی کار نباید به آنها پرداخت شود مگر اینکه قرارداد فی مابین خارج از شمول قانون کار و یا میزان ساعات کار کارگران کمتر از ساعات قانونی در قانون کار باشد.

پرداخت حقوق یکی از عناصر اولیه و اصلی ایجاد رابطه کارگر و کارفرما است و چنانچه در این ارتباط حقوقی به کارگر پرداخت نشود، اصولا مناسبات کاری به وجود نمی آید و مقررات کار بر آن حاکم نخواهد بود.


بیشتر بخوانید:  جزئیات تعیین دستمزد کارگران در سال 97 


از این رو  مواردی که شخصی برای دیگران بدون دریافت حقوق کاری را انجام دهد، از شمول قانون کار و مقررات مربوطه خارج است. بنابر این پرداخت حقوق در بازه زمانی خاص ( روزانه، هفتگی یا ماهانه) نخستین تعهد کارفرما به کارگر است که نباید از حداقل حقوق تعیین شده در سال قبل کمتر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار