ارتش آمریکا استقرار پهپاد‌های مسلح خود را در نیجر تایید کرد

ارتش آمریکا اعلام کرد نیرو‌های این کشور اوایل امسال استقرار پهپاد‌های مسلح را در نیجر به منظور حمله به عناصر افراطی آغاز کردند.

ارتش آمریکا استقرار پهپاد‌های مسلح خود را در نیجر تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی اوایل امسال استقرار پهپاد‌های مسلح را در کشور نیجر در غرب آفریقا به منظور حمله به عناصر افراطی آغاز کردند.

دولت نیجر نوامبر گذشته به نیرو‌های آمریکایی اجازه داد پهپاد‌های خود را مسلح کنند ولی هیچ یک از دو طرف تاکنون استقرار این پهپاد‌ها را تایید نکرده بود. تا قبل از آن پهپاد‌های آمریکایی صرفا برای اهداف شناسایی استفاده می‌شد.

در سال‌های اخیر حضور نظامی آمریکا در نیجر افزایش یافته و به ۸۰۰ نفر رسیده است. این نیرو‌ها در کنار نیرو‌های نیجر به ماموریت‌های جمع آوری اطلاعات و سایر ماموریت‌ها می‌پردازند. این امر نشان دهنده افزایش نگرانی‌های آمریکا درباره فعالیت روزافزون عناصر تروریستی در منطقه ساحل غرب آفریقا است.

ماه قبل چهار نظامی آمریکایی در حمله غافلگیرانه یک گروه محلی وابسته به داعش در غرب نیجر کشته شدند. گروه‌های افراطی مستقر در خاک کشور همسایه یعنی مالی به اهداف نظامی و غیرنظامی در مناطق دوردست از قبیل ساحل عاج نیز حمله کرده اند.

یکی از سخنگویان مرکز فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (آفریکام) در ایمیلی گفت: «با هماهنگی دولت نیجر، مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا، هواپیما‌های بدون سرنشین مسلح اطلاعاتی، شناسایی و تجسسی خود را در نیجر مستقر کرده است.»

در این ایمیل همچنین آمده است: «ما در راستای امنیت عملیاتی، درباره سکو‌های انجام عملیات و نیز عملیات‌های کنونی و آتی صحبت نمی‌کنیم.»

این پهپاد‌ها در شرایط کنونی از یک پایگاه در نیامی پایتخت نیجر به پرواز در می‌آیند تا ارتش بتواند ساخت یک پایگاه پهپادی یکصد میلیون دلاری را در شهر اغادیس در مرکز این کشور تکمیل کند.

ارتش آمریکا این پهپاد‌ها را وسیله‌ای مقرون به صرفه برای مقابله با افراط گرایان در نظر می‌گیرد ولی منتقدان از این نکته بیم دارند که حملات پهپاد‌ها باعث ایجاد تلفاتی در میان غیرنظامیان شده و بازخورد منفی در میان جمعیت بومی ایجاد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار