استانداردسازی تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها ضروری است

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری بر ضرورت استانداردسازی اماکن و تجهیزات تفریحی پارک‌ها و شهربازی‌ها تأکید کرد.

تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها استاندارد نیستبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالله نظری در نشست استانداردسازی زمین‌ها و امکانات بازی مستقر در اماکن زیارتی و سیاحتی چهارمحال و بختیاری، خواستار همکاری جدی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در این خصوص شد.

وی، استانداردسازی اماکن، وسایل و تجهیزات تفریحی و بازی نصب شده در پارک‌ها، زمین‌های بازی و شهربازی‌ها در راستای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد را ضروری دانست و بر تلاش همگانی برای فرهنگ سازی در این زمینه تأکید کرد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: شهرداری‌های استان باید در راستای ایمنی و سلامت کودکان و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، ضمن انجام بازرسی از این تجهیزات توسط شرکت‌های دارای صلاحیت، نسبت به استانداردسازی آن اقدام کنند.

نظری یادآور شد: هم اکنون بخش عمده‌ای از تجهیزات و لوازم بازی موجود در پارک‌ها و شهربازی‌های چهارمحال و بختیاری استاندارد نیست.

وی ادامه داد: سازه‌های بادی، سرسره‌های آبی و وسایل بازی پارک‌ها و شهربازی‌ها، مشمول استاندارد اجباری است و شهرداری‌ها، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و دیگر دستگاه‌های صادر کننده مجوز فعالیت و همچنین بهره‌برداران، باید مسائل ایمنی و قانونی لازم را در این اماکن رعایت نمایند.

نظری گفت: از زمان اجباری شدن استاندارد تجهیزات تفریحی، اخطار‌های متعددی به دستگاه‌های مربوطه و شهرداری‌ها صادر شده است، اما اکثراً برای دریافت تأییدیه اقدام نکرده‌اند.

وی افزود: زمین‌های بازی در سطح استان که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، از وضعیت مطلوب‌تری در استانداردسازی تجهیزات برخوردار هستند و تعداد قابل توجهی از آنها موفق به اخذ گواهی استاندارد شده است.

نظری با بیان انجام بازرسی‌های دوره‌ای از زمان ساخت پارک‌ها و شهربازی‌ها تا نصب و بهره برداری از تجهیزات مربوطه اظهار داشت: نتایج این بازرسی‌ها برای پیگیری و اقدام مقتضی به شهرداری‌ها و معاونت امور عمرانی استانداری منعکس می‌شود.

به گفته وی؛ سال گذشته حدود ۵۰۰ مورد از تجهیزات تفریحی و بازی پارک‌ها و شهربازی‌های چهارمحال و بختیاری، به دلیل نداشتن شرایط استاندارد، پلمپ و یا از چرخه ارائه خدمات خارج گردید.

انتهای پیام/ش

بخش عمده‌ای از لوازم بازی پارک‌ها استاندارد نیست

برچسب ها: استاندارد ، پارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.