کاهش ۵۶ درصدی واردات کالا به استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از کاهش ۵۶ درصدی واردات کالا به استان اردبیل خبر داد.

سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میزان واردات کالا به استان اردبیل در سه ماه اول امسال را 3 میلیون و 600 هزار دلار ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به زمان مشابه پارسال 56 درصد کاهش دارد.

وی افزود: میزان صادرات استان در بهار امسال 25 میلیون و 300 هزار دلار بوده که در مقایسه با زمان مشابه پارسال 72 درصد رشد دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: 40 هزار تن صادرات استان به ارزش 14 میلیون و 300 هزار دلار کالا مربوط به صادرات از طریق گمرکات بوده و صاردات چمدانی استان نیز در این مدت 11 میلیون دلار بوده است.

عاملی بیان کرد: پارسال 44 میلیون و 200 هزار دلار انواع کالا از استان اردبیل به مجموع هشت هزار و 300 تن صادر شده که از نظر ارزش 3 درصد و از لحاظ وزن 46 درصد در مقایسه با سال ماقبل رشد دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت میزان صادرات چمدانی نیز از استان 32 میلیون و 800 هزار دلار بوده که در مقایسه با سال ماقبل 144 درصد افزایش نشان می دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: میزان واردات کالا به استان اردبیل نیز پارسال به ارزش 25 میلیون و 800 هزار دلار و شامل ماشین آلات و خط تولید، محصولات کشاورزی، کاغذ، پلاستیک، کنجاله و پنبه دانه بوده که 36 درصد نسبت به سال ماقبل افزایش دارد.

عمده صادرات استان اردبیل به کشورهای عراق، آذربایجان و افغانستان و واردات کالا نیز از آلمان، ترکیه و ایتالیا انجام شده است.

انتهای پیام/ح

افزایش صادرات از استان اردبیل

برچسب ها: واردات کالا ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.