پرونده اولین محیط بان شهید در بنیاد شهید

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت:براساس دستورالعمل جدید سازمان محیط زیست تمام نیروهای حفاظت و محیط‍ بانان در حین ماموریت اگر دچار حوادث و سانحه شدند شهید و جانباز محسوب می شوند.

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با پیگیری پرونده محیط بانی که بامداد امروز در حین عملیات با شکارچیان غبر مجاز به شهادت رسیده بود، اظهار کرد: براساس دستورالعمل جدید سازمان محیط زیست ماموران نیروی حفاظت و محیط بانان برابر ماموران نیروی انتظامی در حین ماموریت اگر دچار حوادث و سانحه شدند شهید و جانباز محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه محیط بانی که امروز در حین ماموریت کشته شد شهید محسوب می شود، افزود: بامداد امروز در شهرستان قلعه گنج تعدادی شکارچی غیرمجاز مشاهد شد که محیط بانان برای تعقیب به منطقه اعزام شدند که در حین تعقیب و گریز خودرو محیط بان دچار حادثه شده و محیط بان در خودرو از ناحیه گردن و سر آسیب می‌بیند که در همان جا به شهادت می رسد .

محبت خانی با اشاره به اینکه این محیط بان شهید خود نیز فرزند شهید نیز بود، گفت:این شهید به دلیل مقامی که داشت در بین ما ارزش بسیار دارد و همچنین این شهید حدود ۳۵سال داشت و دارای ۳فرزند بود .

وی ادامه داد: پرونده شهید محیط بان برای بررسی به بنیاد شهید ارسال شده و تاکنون هیچ مشکلی برای پذیرش در بنیاد شهید نداشتیم.

فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد:با اجرای دستورالعمل برای پذیرش پرونده های نیروهای یگان در بنیاد شهید نباید مشکلی ایجاد شود.

محبت خانی در پایان گفت: با شهادت محیط بان این اولین شهید بعد از دستور العمل جدید است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، محیط بان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار