احیای موقوفات خاص در استان آذربایجان شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از احیای موقوفات خاص در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام علی مصائبیمدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در سال ۹۶ در راستای اجرای نیت واقفان استان بالای ۶۰۰ نفر برای اولین بار به مشهد و بالای ۲۰۰ نفر نیز برای اولین بار به عتبات اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته هزار و ۵۰۰ نفر در ایام تحصیلی به دانش آموزان نیازمند کمک شده بود که این تعداد در سال جاری به دو هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

مصائبی با اشاره‌ای به کمک به زوج‌های جوان گفت: به ۶۰ نفر از مزدوجین، کمک هزینه ازدواج اعطا شده که این تعداد در سال جاری به ۱۰۰ نفر خواهد رسید، همچنین در راستای کمک به ۲۰۰ نفر از بیماران بی بضاعت نیز اقدام خواهد شد.

طراحی سامانه جامع اطلاعات مربوط به موقوفات استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: هم اکنون با طراحی سامانه جامع اطلاعات، اطلاعات مربوط به تمامی موقوفات به سامانه وارد شده که در خصوص وقوفات تمامی شهرستان‌ها قابل مشاهده است.

وی با اشاره‌ای به وجود شش هزار موقوفه در استان گفت: همچنین بیست هزار رقبه نیز در استان داریم.

مصائبی با تاکید بر احیای برخی موقوفات مهم همچون ربع رشیدی و قائم مقام فراهانی گفت: با کمک مسئولین سازمان‌های مختلف به جد نسبت به احیای این موقوفات عمل خواهیم کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در سال ۹۶، شاهد ۱۰۰ مورد وقف جدید بوده ایم که در چهار ماه گذشته نیز این تعداد به ۴۰ مورد رسیده است.

 

منبع:مهر

 

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اوقاف ، سخن بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار