طرح نظارت بر حمل و نقل بار در محدوده شهری

طرح ارشادی نظارت بر حمل‌ونقل بار در محدوده شهری شیراز اجرا می‌شود.

اجرای طرح نظارت بر حمل و نقل بار در محدوده شهریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز با اشاره به اینکه بعد از اتمام اجرای طرح ارشادی نظارت بر حمل‌ و نقل بار در محدوده شهری رانندگان وسایل نقلیه باربر که مجوز فعالیت وسیله عمومی دریافت نکردند مشمول جریمه می‌شوند، گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی است.

محسن حدیقه جوانی رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز بیان کرد: برابر ماده ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری‌ها موظف هستند تمام فعالیت‌های مربوط به حمل‌ونقل بار را در محدوده شهر‌ها در قالب مؤسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل بار ساماندهی و بر آن‌ها نظارت داشته باشند که در این راستا هیئت‌وزیران در صدور مجوز‌ها و برخورد با تخلفات، جرائمی را در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح در مردادماه امسال به‌صورت ارشادی به مدت یک ماه با مشارکت پلیس راهور در سطح شهر شیراز انجام می‌شود و بعد از اتمام اجرای طرح ارشادی، رانندگان وسایل نقلیه باربر که مجوز فعالیت وسیله عمومی دریافت نکرده اند یا انقضای اعتبار کارت هوشمند آنان و یا رانندگانی که کارت هوشمند سلامت به همراه نداشته باشند، مشمول جریمه می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز ادامه داد: خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین حمل‌ونقل بار ظرفیت مجازی برای بارگیری دارند که در کارت خودروی آن‌ها قیدشده و این سازمان در تعیین ظرفیت مجاز نقشی ندارد و اگر بیش از این ظرفیت اقدام به بارگیری کنند متوقف و اعمال قانون می‌شوند.

جوانی اضافه کرد: گشت‌های نظارت و بازرسی با همکاری پلیس راهور در حال کنترل ناوگان سنگین و نیمه سنگین در سطح شهر بوده که با اجرای این طرح صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های شهری می‌شود، و این طرح سبب اصلاح ساختار، تقویت کنترل و نظارت، افزایش ضریب ایمنی و امنیت اجتماعی، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، استفاده از بستر‌های فناوری و تکنولوژی و ارتقای سلامت است.

وی اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این طرح، عوامل پلیس راهور نسبت به ارشاد ناوگان اقدام و ضمن ثبت مشخصات خودرو تذکرات لازم در این خصوص ابلاغ می‌کنند و در مراحل بعد با همکاری پلیس راهور برخورد قانونی انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز افزود: تمامی رانندگان و مالکان وسایل نقلیه باربر موظف هستند در مهلت مقرر نسبت به ساماندهی خودرو‌های باربر و اخذ پروانه‌های فعالیت، اشتغال و سلامت به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهری واقع در میدان گلستان (کلبه) ابتدای خیابان شهید محمدی فرد مراجعه یا با مرکز ۱۳۷ تماس بگیرند.
انتهای پیام /ت

اجرایی شدن طرح ارشادی نظارت بر حمل‌ونقل بار در محدوده شهری شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار