با تغییرات جدید گوگل آشنا شوید +فیلم

شرکت گوگل با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود، تغییرات محتوای نرم‌افزارهایش را به نمایش گذاشت.

با تغییرات جدید گوگل آشنا شوید +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل چند وقتی است در حال تغییر طراحی محتوای برنامه‌های خود است. در آخرین اقدامات این شرکت تغییراتی را در طراحی Gmail، Chrome و Maps این شرکت دیده‌ایم اما همانطور که مشاهده خواهید کرد، این کارها فقط مقدار کوچکی از تغییراتی است که گوگل در تغییر طراحی محتوای برنامه‌هایش انجام داده است.

شرکت گوگل در ویدئوی جدیدی که در صفحه اجتماعی خود در توئیتر منتشر کرده است، تغییرات جدید محتوایی نرم‌افزارهایش را به نمایش گذاشته است. این ویدئوی جدید از زمانی که منتشر شده است، توسط افراد زیادی در فضای مجازی بازنشر شده است و خوشبختانه از شبکه‌های اجتماعی تا مدتی پاک نخواهد شد.

این ویدئو تغییرات زیادی را با سرعت بالا نشان می‌دهد. اولین تغییری که در گوگل می‌بینیم این است که دکمه اکشن گوگل در اندروید از پایین سمت راست به مرکز پایین صفحه انتقال داده شده است.

با تغییرات جدید گوگل آشنا شوید +فیلم

تغییر بعدی که شاهد آن هستیم، تغییر فونت Google Sans است که این تغییر را می‌توان در تمام برنامه‌ها اجرا کرد و اندازه فونت‌ها را با توجه به آن تغییر داد.

با تغییرات جدید گوگل آشنا شوید +فیلم

سپس شاهد تغییر رنگ لوگوی گوگل هستیم. رنگ‌های قرمز، زرد، سبز و آبی این لوگو نسبت به قبل نمایان‌تر و برجسته‌تر هستند و بیشتر به چشم می‌آیند.

با تغییرات جدید گوگل آشنا شوید +فیلم

پس از آن تغییر آیکون‌های گرافیکی این برنامه را مشاهده می‌کنیم که از حالت سنگین داخل برنامه به حالت سبکی تبدیل شده‌اند و چشمان کاربر را با توجه به کوچک بودن زیاد اذیت نخواهند کرد. تغییر حالت این آیکون‌ها به حالتی بوده است که مناسب فونت جدید گوگل باشد.

با تغییرات جدید گوگل آشنا شوید +فیلم

یک تغییر جزئی اما جالب هم در مکان‌نمای چشمک‌زن گوگل به وجود آمده است و آن چشمک زدن آن با رنگ‌های لوگوی گوگل است. قبلا رنگ فلش مکان‌نما فقط با رنگ آبی مشخص بود.

پس از آن باید نگاهی بیندازیم به اینکه اپلیکیشن‌های گوگل چگونه تغییر خواهند کرد. اولین تغییری که شاید زیاد هم به چشم ما نیاید تغییر موقعیت دکمه اکشن گوگل است که از سمت راست پایین اپلیکیشن‌ها به مرکز پایین صفحه انتقال داده شده‌اند. البته شاید هم با توجه به قرار داشتن این دکمه در موقعیت قبلی خود، این جابجایی زیاد به چشم ما نیاید. نوار پایین اپلیکیشن‌ها و کنترل‌هایی از قبیل منوی همبرگر و دکمه جستجو برجسته‌تر از گذشته به نظر می‌آید.

با تغییرات جدید گوگل آشنا شوید +فیلم

اما شاید مهمترین نکته این است که رابط کاربری گوگل چگونه تغییر کرده است. گوگل از نوار تب‌های رنگی اپلیکیشن‌های خود خلاص شده و به جای آن‌ها از رنگ سفید برای رابط کاربری همه آن‌ها استفاده کرده است. البته این می‌تواند خبر خوبی برای گوشی‌هایی نباشد که از پنل OLED بهره می‌برند و یا شاید می‌تواند نوید این باشد که تم تاریکی هم برای رابط کاربری گوگل در راه باشد. یک رابط کاربری تاریک می‌تواند برای استفاده در برنامه‌های مختلف بیشتر مورد استفاده قرار گیرد و رنگ‌ تب‌های رنگی در آن‌ها با رابط کاربری ترکیب نمی‌شود.

با تغییرات جدید گوگل آشنا شوید +فیلم

البته، آنچه ما در اینجا مشاهده می‌کنیم، فقط محدود به برنامه‌های گوگل می‌شود اما گوگل در دستورالعمل‌های خود به پیشروی در تولید برنامه‌ها توصیه می‌کند. بسیاری از این تغییرات قبلا در وبسایت راهنمایی طراحی محتوای گوگل وجود دارند و قبل از انتشار آن‌ها امکان دارد بخش‌هایی از آن‌ها تغییراتی داشته باشد اما در حال حاضر این بهترین نگاه ماست به آنچه که قرار است گوگل برای برنامه‌های خود در نظر بگیرد.

در ادامه می‌توانید ویدئوی مربوط به تغییرات گوگل که در توئیتر منتشر شده را ببینید.

انتهای پیام/

تغییرات گوگل در نسل‌های آینده +فیلم

برچسب ها: اخبار فناوری ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار