تجدید بنای بیمارستان الزهرا(س) در قم

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم فرسوده بودن بیمارستان الزهرا(س) را دلیل تعطیلی آن برشمرد و از تجدید بنای این مرکز در قالب یک بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علی اصغر اکرمی؛معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تعطیلی بیمارستان الزهرا(س) از برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی قم برای بازسازی مجدد این بیمارستان خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم فرسوده و مستهلک بودن این بیمارستان را دلیل این تصمیم عنوان کرد و افزود: این بیمارستان از همان ابتدا هم چه به لحاظ ساختمان‌های درمانی شامل اتاق‌های عمل و بخش‌ها و چه به لحاظ بخش‌های ویژه استاندارهای لازم را نداشته است.

به گفته وی بخش‌هایی مانند آی سی یو و ای سی یوی زنان که بخش‌های ویژه بیمارستان هستند و همینطور ملزومات پشتیبانی ازجمله بخش‌های بی خطرسازی زباله، آشپزخانه و خدمات پشتیبانی و مرکز استریل بیمارستان الزهرا(س) دارای استاندارهای مورد نظر نیستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم به فعالیت این بیمارستان در بیش از ۴ دهه گذشته اشاره و ادامه داد: استانداردسازی بیمارستان الزهرا(س) مستلزم بازسازی آن است و به دلیل راه‌اندازی بیمارستان شهدا به‌عنوان یک بیمارستان جنرال در سطح بین‌المللی در این محدوده دانشگاه علوم پزشکی تصمیم به بازسازی بیمارستان الزهرا(س) گرفت.

 وی ادامه داد: اقدامات اولیه برای کسب مجوز تجدید بنای یک بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی در حال حاضر توسط دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان استان قم در حال انجام است و تلاش‌های برای تأمین اعتبار ساخت این بیمارستان از طریق خیر نیز در حال انجام است.

اکرمی از مذاکرات صورت گرفته با بنیاد برکت هم خبر داد وخاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبار اولیه از طریق خیر تأمین شود کار ساخت این بیمارستان به سرعت آغاز می‌شود و در غیر این صورت برای تأمین بودجه دولتی باید تا سال ۹۸ صبر کرد چرا که بودجه پروژه‌های عمرانی سال ۹۷ از سال گذشته بسته شده است.

انتهای پیام/الف

تجدید بنای بیمارستان الزهر(س) درقم درقالب بیمارستان ۲۰۰تخت خوابی

منبع:خبرگزاری مهر

برچسب ها: علمی ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.