مدیرکل کارگاه‌های قطعات یدکی ایران ایر مطرح کرد؛

قابلیت ساخت 4 هزار قطعه غیرحساس هواپیمایی توسط تولیدکنندگان داخلی

پالیزداری گفت: کشور ایران قابلیت ساخت 4 هزار قطعه غیر حساس هواپیمایی را در کشور دارد.

قابلیت ساخت 4 هزار قطعه غیر حساس هواپیمایی توسط تولیدکنندگان داخلیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نمایشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات هوانوردی امروز (دوشنبه یکم مرداد) برگزار شد، در این نمایشگاه کمال پالیزداری مدیرکل کارگاه‌های قطعات یدکی ایران‌ایر با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سابقه 50 ساله در صنعت هوانوردی دارد، گفت: این نمایشگاه فرصتی را فراهم می‌کند تا بتوانیم از تولیدکنندگان داخلی کشو حمایت کنیم.

وی ادامه داد: کشور ایران قابلیت ساخت بسیاری از قطعات داخل هواپیما را دارد بنابراین با حمایت از سازندگان باید بتوانیم این فرصت را برای آنها فراهم کنیم.

پالیزداری تأکید کرد: قطعات هواپیما به دو بخش قطعات حساس و غیرحساس تقسیم می‌شود به همین منظور تولیدکنندگان ایرانی قطعات غیرحساسی که به ایمنی هواپیما لطمه نمی‌زنند را توانسته‌اند تولید کنند و همین موضوع سبب جلوگیری خروج ارز از کشور می‌شود.

مدیرکل کارگاه‌های قطعات یدکی ایران‌ایر تصریح کرد: تولیدکنندگان ایرانی قابلیت ساخت 4 هزار از قطعات داخل هواپیما را تا به امروز تأمین کرده‌اند.

وی توضیح داد: شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت تولید برخی از قطعات هواپیما را دارند به همین منظور مسئولان دولت باید با ایجاد فرصت طراحی به آنها زمینه تقویت این صنعت را فراهم کنند.

پالیزداری افزود: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های هواپیمایی فراهم کرده تا آنها بتوانند بخش بزرگی از نیازهای این صنعت را تأمین کنند.

بر اساس این گزارش نمایشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت هوانوردی در سه بخش قطعات هواپیما، هلی‌کوپتر و تجهیزات فرودگاهی امروز و فردا در دانشکده صنعتی هواپیمایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید در اولویت قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار