بررسی مشکلات عمرانی کتابخانه های عمومی خرمشهر

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: شهرستان خرمشهر با دارا بودن 7 کتابخانه از لحاظ شاخص های کتابخانه های عمومی مطلوب نیست.

  منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛با برشمردن شاخص های کتابخانه های عمومی خرمشهر گفت: شهرستان خرمشهر با دارا بودن 7 کتابخانه از لحاظ شاخص های کتابخانه های عمومی(عضو، زیربنا، کتاب و تعداد کتابخانه) مطلوب نیست و باید با همدلی مسئولین محلی و برنامه ریزی مدون در بخش های عمرانی و استفاده از ظرفیت های موجود و نهاد های فرهنگی و اقتصادی در خرمشهر این شاخص ها را ارتقاء داد.

وی با اشاره به مشکلات عمرانی کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر افزود: بهسازی و شاداب سازی کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر یکی از دغدغه های است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد که در این خصوص با تعامل خوبی که با مجموعه منطقه آزاد اروند برقرار شد اعتباری بالغ بر یک میلیارد و400 میلیون ریال برای شاداب سازی، اصلاح روشنای و برطرف کردن مشکلات عمرانی کتابخانه های آزادی، سوم خرداد و شهید شریف اختصاص داده شد که هم اکنون در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه  کتابخانه عمومی جزیره مینو که در سال 89 براثر نشست و ترک خوردگی امکان ارایه خدمات به مردم را نداشت، با همکاری منطقه آزاد اروند به زودی احداث خواهد شد گفت:منابع و تجهیزات این کتابخانه از سوی دولت و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین می شود.

رستمی  افزود: استقبال مردم خوزستان به ویژه کودکان و نوجوان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نشان دهنده عمق علاقمندی مردم و شناخت آنها از امام رضا(ع) است و ما به این مشارکت عظیم مردم در عرصه کتاب در استان افتخار می کنیم و در زمینه تولید برنامه های فرهنگی با روش های مختلف و موضوعات متنوع تلاش خواهیم کرد.

وی ضرورت پرداخت نیم درصد شهرداری براساس قانون را یک موضوع موثر در اجرای فعالیت های کتابخانه ها دانست و گفت: پرداخت قبوض برق، آب، تلفن، اینترنت و خدمات دهی به اعضا، تعمیر و اصلاح سیستم های روشنایی و سرمایشی درکنار اجرای برنامه های فرهنگی از محل نیم درصد درآمد شهرداری های صورت می پذیرد که متاسفانه شهرداری خرمشهر در طول سه سال اخیر هیچ پرداختی به کتابخانه های شهرستان نداشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی به مساعدت نهاد کشور و اداره کل استان در تامین ضروریات کتابخانه های در شهرستان ها افزود: عمده مشکلات کتابداران و کتابخانه های عمومی خرمشهر از ناحیه استان و کشور در حال پیگیری و رفع است و می طلبد همه مسئولین به ویژه فرمانداری شهرستان در اعتبارات عمرانی و پرداخت نیم درصد کتابخانه ها یاری گر مراکز تولید اندیشه_کتابخانه های عمومی_ باشند.

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر با هدف بررسی مشکلات عمرانی کتابخانه های عمومی خرمشهر و تامین اعتبارلازم برای احداث و تجهیز کتابخانه جزیره مینو برگزار شد.

انتهای پیام/ د       

مطلوب نبودن شاخص های کتابخانه عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.