تولید سالانه 300 تن ماهی در شهرستان خلخال

سرپرست اداره شیلات و آبزی پروری خلخال گفت:سالانه حدود 300 تمن ماهی سردآبی و گرم آبی در شهرستان خلخال تولید می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفا یعقوبی، سرپرست اداره شیلات و آبزی پروری خلخال افزود: 20 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای کشاورزی سه بخش مرکزی ، خورش رستم و شاهرود این شهرستان رهاسازی شده است.

وی گفت:بچه ماهیان رها شده از انواع ماهیان گرمابی و سرد آبی بوده که بهار امسال با هدف ترویج فرهنگ آبزی پروری در بین کشاورزان منطقه و نیز استفاده از منابع آب ذخیره استخرها توسط اداره کل شیلات و آبزیان استان اردبیل تهیه و در استخرهای کشاورزی خلخال رها سازی شدند.
سرپرست اداره شیلات و آبزی پروری خلخال اظهار داشت: از این تعداد 10 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از خانواده کپور ماهیان در بخش خورش رستم و 10 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی قزل آلا در بخش مرکزی و شاهرود در 9 استخر کشاورزی رها سازی شد که پیش بینی می‌شود در پایان سال حدود 300 تن ماهی تولید و روانه بازار مصرف شود.

یعقوبی افزود: علاوه بر تولید 300 تن ماهی در سال سالانه یک میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا نیز در استخرهای پرورش ماهی برای تامین بچه ماهی مورد نیاز مزارع و استخرهای پرورش ماهی این شهرستان و شهرهای همسایه تولید می شود.

وی تصریح کرد: با فعالیت 15 استخر پرورش ماهی در خلخال زمینه اشتغال 30 نفر در این حوزه فراهم شده و با اجرای طرح های جدید آبزی پروری تعداد فعالان و افراد مشغول بکار در این حوزه افزایش خواهد یافت.

سرپرست اداره شیلات و آبزی پروری خلخال با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در این شهرستان پایین تر از سایر مناطق غیر ساحلی کشور است، افزود: برای افزایش سرانه مصرف و ترویج فرهنگ تغذیه ماهی و آبزیان در بین مردم دوره ‌های آموزشی و جشنواره طبخ آبزیان اواخر پاییز امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

تولید ماهی در شهرستان خلخال


برچسب ها: ماهی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.