آلودگی آب عامل بیماری در ۲ روستای خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مسمومیت روستاییان ابوالفارس و بیماری اسهالی شهر رفیع به دلیل آلودگی آب بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  دکتر شکرالله سلمان‌زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان داشت: هرچند شرکت آب و فاضلاب خوزستان اعلام می‌کند هیچکدام از نمونه‌های کارشناسان این شرکت نشانگر آلودگی در آب شرب نبوده‌اند، آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های کارشناسان مرکز بهداشت بیانگر آلودگی آب در مناطق مختلف خوزستان است و نمی‌توانییم بگوییم آب شرب خوزستان کاملا سالم است.

وی افزود: مسمویت 400 نفر از روستاییان بخش ابوالفارس رامهرمز و ابتلای بیش از 60 نفر از مردم شهر رفیع هویزه به بیماری‌های اسهال و اسهال خونی بود که این مسمومیت روستاییان ابوالفارس و بیماری اسهالی شهر رفیع به دلیل آلودگی آب بوده است.

سلمان زاده بیان داشت: میزان مطلوبیت آب از نظر میکروبی نسبت به سال گذشته بدتر شده است و آب شرب شهری شرق اهواز امسال از نظر میکروبی افت زیادی داشته است به طوری که در این فصل می‌بینیم  نا مطلوبی میکروبی حتی به ۲۰ درصد رسیده است که وجود این مساله در مرکز شهر اهواز، یک بحران است. این در حالی است که شرایط مطلوبیت آب از نظر میکروبی در روستاهای خوزستان بدتر است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به استفاده از آب خام در لوله کشی ها گفت: مناطقی در خوزستان داریم که در این مناطق لوله‌کشی آب وجود ندارد و یا لوله‌کشی وجود دارد اما مردم از آب خام استفاده می‌کنند، بنابراین چطور می‌توانیم ادعا کنیم آب سالم است؟

انتهای پیام/م

بررسی سالم بودن آب شرب

برچسب ها: بحران آب ، آلودگی آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.