اتمام بازسازی موزه تپه هگمتانه

معاون میراث فرهنگی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از اتمام بازسازی موزه تپه هگمتانه در استان خبر داد.

اتمام بازسازی موزه تپه هگمتانهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد ترابی، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: امسال اعتباراتی که برای استان همدان در نظر گرفته شد، برای مرمت آثار باستانی هزینه شده و این بودجه برنامه مستمر سالانه است و در جریان انتخاب همدان 2018 هزینه‌ای به این اداره پرداخت نشده است.

وی به معرفی آثار باستانی استان در سطح جهانی اشاره کرد و افزود:برای معرفی این آثار باید آنها را به ثبت جهانی برسانیم تا در کنار آن سایر آثار زیرمجموعه شناسایی و موجب آشنایی دیگر کشورها شود.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه بنای مورد نظر برای ثبت جهانی نباید معارض داشته باشد، افزود: هر ساله تنها دو بنا از هر کشور اجازه رسیدن به ثبت جهانی را دارد که متأسفانه تا کنون هیچ آثاری از استان همدان ثبت جهانی نشده، به همین علت استان همدان آثار منتخب برای ثبت جهانی را به سازمان مربوطه ارسال کرده که اکنون در لیست انتظار به سرمی‌برد.

ترابی در تشریح تبلیغ آثار باستانی در استان و کشور یادآور شد: این نوع از تبلیغات در قالب بیلبورد و برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیونی انجام گرفته است.

وی در رابطه با مرمت سایت موزه تپه باستانی هگمتانه اعلام کرد: به علت دریافت اعتبار معین برای بازسازی و مرمت سایت موزه هگمتانه این اداره ‌کل مجبور به اقدامی سریع بود و خوشبختانه اکنون این بازسازی به پایان رسیده و بازدیدکنندگان می‌توانند از تمامی قسمت‌های این شهر بازدید کنند.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به آثاری که به تازگی از میدان امام خمینی(ره) شهر همدان کشف شده اشاره کرد و گفت: طرح احداث موزه مورد تأیید اداره ‌کل میراث فرهنگی  استان قرار گرفته و برای اجرای آن به شهرداری ارسال شده است.

انتهای پیام/ب

بازگشایی موزه تپه هگمتانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار