رونمایی از ۳ دستاورد فناوری اطلاعات در دانشگاه شهرکرد

سه دستاورد فناوری اطلاعات در دانشگاه شهرکرد رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در آیینی با حضور محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از سه دستاورد فناوری اطلاعات در دانشگاه شهرکرد رونمایی شد.

این دستاورد‌ها شامل مرکز محاسبات سریع، اولین سامانه جامع رصد وضیعت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اتصال دانشگاه شهرکرد به شبکه علمی کشور به‌عنوان اولین دانشگاه منطقه شش بود.

گفتنی است: پردازش الگوریتم‌های موازی و توزیع شده، سیستم‌عامل‌های امن، مدل‌سازی و شبیه‌سازی، رمزنگاری و صنایع خودروسازی مکانیک سیالات از کاربرد‌های مرکز محاسبات سریع می‌باشد.

ایجاد ارتباط بین دانش‌آموختگان و مراکز نوآوری و رشد دانشگاه، پیگیری و رصد وضعیت شغلی در رشته تحصیلی و نوع استخدام دولتی و غیر دولتی، استفاده از اطلاعات و آمار در ایجاد و توسعه رشته‌های دانشگاه و استفاده از تجربیات فارغ‌التحصیلان از اهداف سامانه جامع رصد وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

شبکه علمی کشور نیز شبکه‌ای مستقل است که با استفاده از فیبر، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی را با پهنای باند بالا به یکدیگر متصل می‌کند که کاربران می‌توانند از طریق این شبکه، منابع مورد نیاز خود را جستجو کنند و اطلاعات مربوط به کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، پروژه‌های تحقیقاتی را به دست آورند.

دانشگاه شهرکرد در غرب این شهر (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

گفتنی است: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا عارف و برای بررسی و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی حوزه آموزش، فناوری و پژوهش، به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

انتهای پیام/ن

سه دستاورد فناوری اطلاعات رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.