هشدار ریاست اجرائی درباره استفاده سیاسی از نیروهای امنیتی

ریاست اجرائی دولت افغانستان درباره استفاده سیاسی از نیروهای کماندو واکنش نشان داد و تاکید کرد که از این نیروها نباید بهره برداری سیاسی شود.

هشدار ریاست اجرائی درباره استفاده سیاسی از نیروهای امنیتیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست اجرائی دولت افغانستان درباره استفاده سیاسی از نیروهای کماندو واکنش نشان داد و تاکید کرد که از این نیروها نباید بهره برداری سیاسی شود.

امید میثم، معاون سخنگوی رئیس اجرائی دولت افغانستان هر چند به طور مشخص از کسی نام نمی برد، اما اعلام کرد که استفاده سیاسی از کماندوها و دیگر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خلاف روحیه ملی این نیروها است و عواقب خطرناکی دارد.

وی افزود: هرگونه استفاده از نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای منافع شخصی و سیاسی می‌تواند عاقبت بسیار خطرناکی داشته باشد و در تضاد با قوانین نافذه کشور نیز قرار دارد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که دو هفته پیش نیروهای کماندو نظام الدین قیصاری، نماینده جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری را در فاریاب بازداشت کردند. پس از بازداشت وی، هواداران دوستم با راه اندازی تظاهرات های وسیع در شمال افغانستان، خواستار آزادی وی شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.