فرماندار شهریار مطرح کرد؛

چاه‌های غیرمجاز فراوان، عامل فرو نشست زمین در شهریار

طاهری گفت: استخراج از چاه‌های غیر مجاز به دلیل فراوان بودن باغات، عامل فرونشست زمین در شهریار است.

نور الله طاهری فرماندار شهرستان شهریار در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با فرونشست زمین در شهریار اظهار کرد: زمانی که سطح آب های زیرزمینی کاهش می یابد، فرو نشست زمین اتفاق می افتد. در شهرستان شهریار فرونشست زمین به صورت آشکار دیده می شود.

وی افزود: برای حل فرونشست زمین در شهرستان شهریار باید استحصال آب چاه ها را به نقطه صفر یا به حداقل برسانیم.

طاهری گفت: تمام چاه هایی که به صورت غیر مجاز حفر شده اند را باید پر کنیم و همچنین پساب های موجود تهران را به دشت شهریار انتقال دهیم تا در ازای این پساب ها چاه های قانونی را نیز از مدار خارج کنیم.

وی ادامه داد: برای آبیاری باغات نیزمی توانیم از آب تصفیه شده پساب استفاده کنیم؛ یعنی آب کشاورزی و فضای سبز را از آن آب استحصال کنیم .

فرماندار شهرستان شهریار تصریح کرد: استخراج از چاه های غیر مجاز فراوان باعث فرونشست های زیاد در شهرستان شهریار شده است که این نیز به دلیل فراوان بودن باغات در این شهرستان است.


بیشتر بخوانید:منطقه شهریار رکورددار بیشترین فرونشست زمین در دنیا 


وی افزود: برای آبیاری کشاورزی هم اکنون از پساب ها استفاده می کنیم و این تا زمانی ادامه دارد که چاه ها به طور کامل بسته شوند.

طاهری گفت: برای این که آب به طور کامل به دشت شهریار برسد،  زمان زیادی لازم داریم؛ باید طی یک فرآیند  دوساله کل چاه ها از مدار خارج شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهری ، فرونشست زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار