رئیس یوفا: راهیابی کرواسی به فینال جام جهانی معجزه است

چفرین،رئیس اتحادیه فوتبال اروپا ( یوفا) راهیابی تیم ملی کرواسی به فینال جام جهانی 2018 را معجزه دانست.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الکساندر چفرین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا ( یوفا) گفت راهیابی تیم ملی کرواسی به فینال جام جهانی 2018 کمتر ازمعجزه نیست و نشان دهنده تلاش های نهاد حاکم بر فوتبال اروپا برای توسعه ورزش در سراسر این قاره است.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.


کرواسی با جمعیت 4.2 میلیون نفری در سال 2016، کوچکترین کشوری است که پس از سال 1950 به فینال جام جهانی رسیده است و چفرین خوشحال است که کشورهای کوچکتر در صحنه جهانی می درخشند.

کرواسی که در جام جهانی 1998 به جمع 4 تیم برتر رسیده بود، امروز برابر قهرمان آن دوره از مسابقات یعنی فرانسه به میدان خواهد رفت.
چفرین گفت: "این (رسیدن کرواسی به فینال) قطعا اتفاق خوبی است و دوباره کار خوب در فوتبال اروپا را اثبات می کند.

"برای کشوری چهار میلیون نفری این معجزه است که به فینال جام جهانی برسد. آنها شجاعت، شور و شوق و روحیه جنگنجویانه بسیار زیادی از خود نشان داده اند که من نمی توانم بگویم که آنها نمی توانند امروز (یکشنبه) پیروز شوند."

شش تیم از هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی این دوره از مسابقات قهرجام جهانی از اروپا بودند  که این موضوع از نظر چفرین تعجب بر انگیز نیست.

چفرین افزود: "یوفا کار خود را به خوبی انجام می دهد نه از وقتی که من اینجا هستم یا به دلیل اینکه من اینجا هستم، بلکه به این دلیل که آنها در حال توسعه ی فوتبال به طرز کمی متفاوت هستند بنابراین این شکاف بیشتر و بیشتر خواهد شد."

"ما از طریق تمام مسابقات مان پول زیادی تولید می کنیم. پولمان را به درستی اختصاص می دهیم. ما کنوانسیون های مربیگری داریم. ما با بازیکنان سابق که به فدراسیون های ملی کمک می کنند همکاری  می کنیم.ما با مدیریتی خوب، کار می کنیم"
"ما در پروژه های مربوط به زیرساخت ها، در توسعه بخش فنی فوتبال سرمایه گذاری می کنیم ...، می بینیم که این راه درستی برای موفقیت و توسعه فوتبال است."

"هر کودکی در اروپا اکنون می تواند به عنوان یک استعداد شناخته شود و من بعید می دانم که درهمه جای دنیا اینطور باشد."

 


بیشتر بخوانید:افتخارات فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در یک نگاه



انتهای پیام/


چفرین فینالیست شدن کرواسی را معجزه دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار