وزیر ورزش در پایان سفر یک روزه به جنوب کرمان عنوان کرد؛

بهره برداری از ۶۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی تا پایان فصل کاری ۹۷

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وجود حدود ۴ هزار پروژه‌ی نیمه تمام ورزشی در کشور، گفت: تا پایان فصل کاری سال ۹۷، حدود ۶۰۰ طرح از این تعداد، به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان امروز در سفری یک روزه به منظور بازدید از پروژه های ورزشی 6 شهرستان جنوبی به استان کرمان سفر کرد.

وی در آخرین بخش سفر خود به جنوب کرمان، پس از ورود به شهرستان منوجان، از اماکن ورزشی، استخر، استادیوم فوتبال و سالن ورزشی این شهرستان بازدید کرد.

سلطانی فر در حاشیه این بازدید گفت: از صبح تاکنون به 6 شهرستان جنوب استان کرمان سفر کردیم و این سفر از جیرفت آغاز شد و هم اکنون منوجان هستیم.

وی افزود: طی این مدت از پروژه های مختلف در دست اجرا و در دست بهره برداری بازدید کردیم و در همه ی آنها چند نکته وجود داشت که حائز اهمیت است.

سلطانی فر تصریح کرد: اولینش این است، به برکت نظام جمهوری اسلامی اماکن زیادی بهره برداری شده یا در دست بهره برداریست، که اینها امکانات خوبی برای توسعه ورزش استان است.

وی یادآور شد: دومین نکته ی مهمی که وجود دارد، مدیریت بهره برداری و نگهداری در این مناطق هست که باید بیشتر به آن توجه شود، چرا که اماکنی که ساخته شده به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی در معرض تخریب است و زودتر از سایر مناطق امکان تخریبش وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: همکاران ما در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و ادارات زیرمجموعه به این نکته توجه ویژه خواهند داشت و تلاش می کنند بهره برداری و نگهداری بهتری کنند و تعمیرات این گونه پروژه ها را سریعتر انجام دهند.

سلطانی فر گفت: پروژه های نیمه کاره در این مناطق به واسطه ی اینکه مدیریت توزیع منابع خوب عمل نکرده و پول در پروژه های مختلف صرف شده است، مدت زمان خیلی طولانی از زمان احداث بیشتر اینها گذشته و متأسفانه به بهره برداری نرسیده اند.

وی افزود: سیاستی که ما داریم این است، بتوانیم با مدیریت منابع و خرد نکردن پول ها در طرح های مختلف، به گونه ای عمل کنیم تا هر سال بتوانیم چند پروژه را جمع کنیم و به بهره بردرای برسانیم تا مردم بتوانند از این خدمات برخورار شوند.

سلطانی فر تصریح کرد: شرایط جوانان اینجا و ورزشکاران استان کرمان به ویژه شهرستان های جنوبی استان به گونه ایست که ما باید تلاش بیشتری کنیم تا هر چه سریعتر امکانات لازم فراهم شود تا آنها بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه در وزارت ورزش و جوانان نزدیک به 4 هزار پروژه ی نیمه وجود دارد، یادآور شد: با قیمت های سال 96، بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست تا این طرح ها به اتمام برسند.

سلطانی فر بیان داشت: برنامه ریزی کرده ایم امسال تا پایان فصل کاری سال 97، که تیرماه 98 می شود، حدود 600 تا از این 4 هزار پروژه را که بیشتر آنها شامل طرح های بزرگی مثل سالن های 6 هزار نفری، استادیوم های فوتبال 15 هزار نفری، استخرهای قهرمانی بزرگ، سالن های دو و میدانی و ... است را به اتمام برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان به فجر چهلم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال مصادف با چهلمین فجر انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ما دهه ی فجر امسال را از هفته ی دولت آغاز می کنیم.

سلطانی فر افزود: طی این مدت، برنامه ریزی می کنیم هر هفته بتوانیم یکی دو پروژه ی خوب افتتاح کنیم.

وی با اشاره به رویدادهای مهم بین المللی امسال تصریح کرد: امسال چند رویداد مهم بین المللی داشتیم و داریم که نخستین آنها جام جهانی 2018 روسیه بود.

سلطانی فر یادآور شد: با برنامه ریزی که انجام شد، حمایتی که صورت گرفت و امکاناتی که در اختیارشان قرار گرفت و همچنین به واسطه ی تدابیری که توسط مسئولان فدراسیون و تیم ملی اندیشیده شد، خوشبختانه یک نتیجه ی تاریخی و موفقیت آمیزی توانستیم بگیریم.

وی با بیان اینکه در آستانه ی شروع برگزاری رقابت های آسیایی و پارآسیایی جاکارتا هستیم، اُلمپیک جوانان در آرژانتین و جام ملت های آسیا در رشته ی فوتبال را نیز در پیش داریم، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در همه ی این رویدادها از حیثیت ورزش و مردم کشور دفاع کنیم.

سلطانی فر از افتتاح و بهره برداری از پیست دوچرخه سواری کرمان حداکثر تا هفته دولت خبر داد و گفت: مطمئنا با توجه به زمینه ی تاریخی خوبی که استان کرمان در زمینه دوچرخه سواری داشته و قهرمانان بزرگ زیادی را تحویل کشور داده است، حتماً با بهره برداری از این پیست، استان کرمان به یک قطب مهم دوچرخه سواری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: پروژه های دیگر این استان نیز یکی پس از دیگری به بهره برداری می رسند.

یادآور می شود: سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، لحظاتی پیش منوجان را به مقصد بندرعباس و از آنجا به سمت تهران ترک کرد.

 انتهای پیام/ب

سفر وزیر ورزش و جوانان به شهرستان منوجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.