۱۸۰۰میلیارد تومان به امور آب و خاک در کشور اختصاص یافت

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت:امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان به امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای سامانه نوین آبیاری در کشاورزی اختصاص یافت.

علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از اجرایی پروژه‌های آب یاری تحت فشار در مزارع نهاوند در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت:  ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه و طرح‌های نوین آبیاری بوده است.

وی گفت: امسال ۷۰۰هزار هکتار از زمین‌های دیم به سیستم آبیاری مدر در کشور اضافه شده که استان همدان با ۸۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت جزو استان‌های پیشرو و برتر در کشور می‌باشد.

اکبری افزود:امسال اعتبار آبیاری تحت فشار و نوین در استان همدان به دلیل اجرای طرح‌های موفق با ۱۳ میلیارد تومان افزایش به ۵۵ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب استان همدان در زمینه طرح‌های آبیاری تحت فشار و نوین در سطح این استان یاد آور شد: سقف اعتبارات برای اجرای طرح‌های شهرستان نهاوند و همدان به صورت کاملا باز است و محدودیتی در پرداخت اعتبارات نداریم، چون همدان از ۲۱ درصد امرای طرح به دو برابر یعنی ۴۶درصد رسیده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی داریم برای کمک به کاهش ریزگرد‌ها در سطح ملی و بین المللی به مسئولیت‌های مربوط به حفاظت از خاک عمل نموده و همکاری‌های مشترکی با مجمع جهانی خاک داشته باشیم.

اکبری با اشاره به فعالیت‌های گسترده معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در کشور خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه حدود ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور را با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار برای بهبود وضعیت خاک و عملیات اجرایی انجام دهد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و ۱۲ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و ۴میلیارد تومان به شبکه و آب مزارع اختصاص یافت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد:برای گرانی لوله‌های آب رسانی بین مزارع در طرح آبیاری تحت فشار در مجلس در حال رایزنی هستیم تا به کشاورزان کمک کنیم و مواد اولیه را با قیمت کمتری از پتروشیمی تحویل بگیریم.

 

انتهای پیام/ی

 

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.