حضور 10 هزار نفر دانش‌آموز مناطق محروم در اردوهای بنیاد علوی

نیک‌نام گفت: سالانه 10 هزار نفر دانش‌آموز محروم و غیر برخودار در اردوهای فرهنگی ورزشی بنیاد علوی شرکت می‌کنند.

حضور 10 هزار نفر دانش‌آموز مناطق محروم در اردوهای بنیاد علویبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز بازدید از اردوهای دانش‌آموزی بنیاد علوی با حضور خبرنگاران در اردوگاه فرهنگی ورزشی امام خمینی(ره) واقع در لواسان تهران برگزار شد، بر اساس این گزارش در این بازدید محمدتقی نیک‌نام مدیر مجموعه فرهنگ ورزشی امام خمینی(ره) بنیاد علوی (بنیاد مستضعفان) با بیان اینکه بنیاد علوی از سال 85 جهت برگزاری اردو اقدام به امضای تفاهم‌نامه با مسئولان آموزش و پرورش کرده است، گفت: طی دو سال ابتدایی با سازمان دانش‌آموزی کشور و سپس با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش این تفاهم‌نامه صورت گرفت، بر اساس این تفاهم‌نامه امسال نیز برگزاری این اردوها به مدت دو سال تمدید شد.

وی افزود:مجوز انجام فعالیت های ورزشی در همه رشته ها از وزارت ورزش و جوانان اخذ شده و مترصد اخذ مجوزهای گردشگری از سازمان میراث فرهنگی هستیم.

نیک‌نام تصریح کرد: هر ساله حدود 15 هزار دانش‌آموز در قالب اردوهای هفتگی در این مجموعه حضور دارند و امسال نیز حدود 10 هزار دانش ‌آموز در قالب 11 هفته اردو از سراسر کشور حضور دارند.

مدیر مجموعه فرهنگ ورزشی امام خمینی(ره) بنیاد علوی اظهار کرد: از سال 85 تا 96 طی 12 سال حدود 160 هزار و 790 نفر دانش‌آموز و 825 هزار و 121 روز اردو برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی این اردوها با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق یک گروه پزشکی تمامی دانش‌آموزان معایناتی از جمله بینایی‌ سنجی می‌شود و اگر دانش‌آموزی با مشکل کم‌بینایی مواجه باشد، به بیمارستان اعزام و فرم عینک خود را انتخاب می‌کند.

نیک‌نام درباره نحوه انتخاب دانش‌آموزان برای حضور در این اردوها گفت: تمامی این دانش‌آموزان از مناطق محروم و غیر برخوردار انتخاب می‌شوند و به مدت یک هفته در این اردو حضور دارند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان اعزامی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و شرط معدل مقطع تحصیلی دوره اول متوسطه با اولویت بعدی در نظر گرفته می‌شود.

مدیر مجموعه فرهنگ ورزشی امام خمینی بنیاد علوی با بیان اینکه فعالیت‌های غیر رسمی به طور عموم موثر است و کارآمدتر از فعالیت‌های رسمی به حساب می‌آید، افزود: این فعالیت‌ها به رشد و تکامل شخصیت مطلوب و تسهیل‌ بخشی رشد و تکامل اجتماعی نوجوانان می‌انجامد.

وی اظهار کرد: یکی از کامل‌ترین فعالیت‌های گروهی که اثری ماندگار در تربیت و شخصیت فرد دارد برگزاری اردوهای با برنامه و صحیح است.

نیک‌نام تاکید کرد: رشد تفکر اجتماعی، تعاون با مسئولیت‌ پذیری، تجربه زندگی دور از خانواده، تقویت هویت ملی، بروز شایستگی‌ها و کسب اعتماد به نفس از مهمترین‌های مزیت‌های اردوهای بنیاد علوی به شمار می‌رود.

مدیر مجموعه فرهنگ ورزشی امام خمینی بنیاد علوی تصریح کرد: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری و با توجه به نگارش ویژه وی به مبحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مناطق محروم کشور و ماموریت آن به بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) با واگذاری این مسئولیت اقدام به برگزاری اردوهای تابستانی با حضور دانش‌آموزان مناطق غیر برخوردار کرده است.

وی درباره فعالیت‌های اردوهای علوی گفت: تمامی این فعالیت‌های توسط اساتید منتخب و مجرب انجام می‌شود، برنامه‌های ورزشی از جمله استخر، تیراندازی، والیبال، فوتبال و کلاس‌های‌ آزمایشگاهی، سفالگری، آموزش نجوم و سبک زندگی از مهمترین برنامه‌هایی است که در این اردوها برگزار می‌شود.

نیک‌نام درباره این اردوگاه گفت: مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی بیش از 270 هکتار دارد و سالانه 10 هزار نفر دانش‌‌آموز محروم از سراسر کشور در قالب اردوهای هفتگی حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار