فروش 100 میلیون اسپیکر هوشمند تا آخر سال 2018 +تصاویر

رسانه Canalys اعلام کرده است که با توجه به میزان فروش اسپیکرهای هوشمند، فروش این اسپیکرها تا آخر سال 2018 به 100 میلیون دستگاه خواهد رسید.

فروش 100 میلیون اسپیکر هوشمند تا آخر سال 2018 +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان رسانه معروف Canalys، آنالیزکننده بازار جهانی ابزار فناوری، به تازگی گزارش خود از بازار اسپیکرهای هوشمند را منتشر کردند. بر اساس این گزارش‌ها، بیش از 100 میلیون دستگاه از این نوع اسپیکرها تا انتهای سال 2018 استفاده خواهند شد. این آمار در سال گذشته کمتر از 40 میلیون دستگاه بود. آمار نشان می‌دهد که علاقه‌ها به داشتن یک دستیار خانگی بیش از گذشته است و هرروز در حال افزایش است. این محققان پیش‌بینی می‌کنند که تا اواخر سال 2020 این عدد به 225 میلیون خواهد رسید.

وینسنت تیلکه، آنالیزور تحقیق Canalys می‌گوید تا واپسین روزهای سال 2018، انتظار می‌رود 50 درصد از اسپیکرهای هوشمند فروخته شده در جهان متعلق به Amazon Echo باشد، 30 درصد متعلق به Google Home و 4 درصد از آن‌ها را هم اسپیکرهایی با مبنای دستیار اپل، Siri کار خواهند کرد که نام آن‌ها Home Pod است. 

فروش 100 میلیون اسپیکر هوشمند تا آخر سال 2018 +تصاویر

دلیل عمده موفقیت آمازون و گوگل در این زمینه به کار گیری اکوسیستمی مخصوص این دستگاه‌ها، قیمت مناسب و از همه مهم‌تر قابلیت‌های هیجان‌انگیز و بیشتر آن نسبت به اسپیکرهای هوشمند دیگر است. دوشنبه بعد Amazon Prime Day نام دارد و انتظار فروش بیش از گذشته آن در بازار انتظار می‌رود. در این روز فقط اعضای ویژه سایت آمازون می‌توانند اجناسی را با تخفیف دریافت کنند.

با توجه به این داده‌ها در کشورهای مختلف در می‌یابیم که آمریکا کشوری است که بیشترین استفاده را از اسپیکرهای هوشمند دارد اما دیگر کشورها به سرعت به آن نزدیک می‌شوند اما در سال 2017 سه دستگاه از هر چهار دستگاهی که در جهان فروخته شده بود، در کشور آمریکا به فروش رسیده. درصد این خرید در آمریکا در انتهای سال جاری میلادی به 64 درصد کاهش خواهد یافت.

فروش 100 میلیون اسپیکر هوشمند تا آخر سال 2018 +تصاویر

در حالی که انگلستان از 10 درصد فروش اسپیکرهای هوشمند به 8 درصد رسیده است، تعداد دستگاه‌های فروخته شده در این کشور دو برابر شده است که این روند به طور مشابه در آلمان هم دیده می‌شود. چین به نظر می‌رسد سریعترین کشوری است که خود را با این تکنولوژی تطبیق می‌دهد. گفته می‌شود تعداد بیش از 10 میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند در این کشور تا انتهای سال 2018 به فروش خواهد رسید. Canalys در گزارش خود به این اشاره کرده است که بازار فروش اسپیکرهای هوشمند پتانسیل بالایی با توجه به تولید 450 میلیون دستگاه در جهان دارد که این میزان بسیار بیشتر از خانه‌های موجود در آمریکا است.

انتهای پیام/

جهان به سوی هوشمند شدن قدم برمی‌دارد +تصاویر

برچسب ها: اخبار فناوری ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار