رشد تفکر مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان با حضور در اردوهای جهادی

دانش‌آموزان جهادگر تویسرکانی با حضور در اردوهای هجرت 3 علاوه بر درک محرومیت در روستاها و مناطق محروم شهرستان با فرهنگ جهادی برای آبادانی کشور آشنا می‌شوند.

رشد تفکر مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان با حضور در اردوهای جهادیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سرهنگ مرتضی سیاهوشی،فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ایجاد روحیه جهادی همراه با نشاط و شادابی در بستری از فرهنگ‌سازی برای نهادینه کردن گفتمان کمک به مردم در مناطق محروم و ایجاد انگیزه برای فراگیری مهارت‌های شغلی، برخی از اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی است.

وی اظهار کرد: در طرح هجرت دانش‌آموزی، نوجوانان و جوانان خود داوطلبانه برای حضور در مناطق روستایی ثبت‌نام می‌کنند تا جایی که در حال حاضر در روستاهایی از جمله کندر، کهنوش، وردآورد علیا و وردآورد سفلی، همین آینده‌سازان کشور، آستین‌های همت و کمک‌رسانی خود را بالا زده‌اند و به فعالیت‌های جهادی پرداخته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان دیوارنویسی، بهسازی، زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس روستاهای نام برده را بخشی از فعالیت‌های جهادگران دانش‌آموز برشمرد و افزود: در این اردوها دانش‌آموزان فضایی با نشاط را با یکدیگر تجربه می‌کنند و علاوه بر آن با کارهای گروهی و آموختن تخصصی جدید در زمینه ارتقای توان روحیه تعهد و مسئولیت‌پذیری برای آینده‌سازی در این کشور آماده می‌شوند.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از نمادهای اسلامی و طرح‌هایی از این دست در دیوارنویسی مدارس، فضایی معنوی همراه با شور و نشاط را برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند از آغاز مهر ماه در این مدارس تحصیل کنند، فراهم می‌سازد و از سویی دیگر نیز زمینه‌ساز ارتقای روحیه معنویت و بصیرت در ضمیر دانش آموزان جهادگر می‌شود.

سیاهوشی عنوان کرد: دانش‌آموزان ما با حضور در مناطق محروم، محرومیت را با چشمان خود از نزدیک مشاهده می‌کنند و با دردهای مردمان این مناطق آشنا می‌شوند، بدین ترتیب نه تنها این اردوها بسترساز خودسازی آنان است، بلکه امید را هم در دل محرومان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ا

اردوهای جهادی فرصتی برای مسئولیت پذیری نوجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار