معرفی خودرو/

پورشه ماکان 2.0

ماکان پس از کاین دومین خودرویی اس یو وی پورشه، بر پایه شاسی آئودی Q5 است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه ماکان خودرویی کامپکت اس یو وی در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. پس از پورشه کاین، ماکان دومین خودروی اس یو وی  کمپانی پورشه است که از نظر ابعاد از کاین کمی کوچکتر است. این خودرو از حجم ۲ تا ۳.۶ لیتر در بازار جهانی عرضه شده اما تمامی نمونه‌های موجود در بازار ایران ۲ لیتری است.
 
پورشه ماکان 2.0
 
این خودرو با توجه به  ۲ دیفرانسیل بودن راحتی را برای کشش ماشین و با فاصله محور مناسب راحتی برای پا و زانو سزنشینان ردیف عقب خودرو فراهم می‌کند.
پورشه ماکان 2.0
 
این خودرو از پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۹۸۴ سی‌سی بهره می‌برد که قادر به تولید ۲۳۷ اسب بخار در دور ۶۵۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۵۰۰ نیوتن متر در دور ۳۵۰۰ توسط جعبه دنده‌ اتومات ۷ سرعته تیپ ترونیک است.

مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ۶.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۲۰ کیلومتر در ساعت است.
 
پورشه ماکان 2.0
 
ماکان بر پایه شاسی خودروی آئودی Q۵ است و همانطور که گفته شد در دسته خودرو‌های اس یو وی قرار دارد، به طوریکه  طول آن ۴۶۸۱ عرض آن ۱۹۲۳ و ارتفاع آن ۱۶۲۴ میلیمتر است، در بخش طراحی داخلی هم از همان طراحی همیشگی پورشه بهره می‌برد.
 
پورشه ماکان 2.0
 
از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، گرم کن و تهویه صندلی‌های جلو، گرم کن صندلی‌های عقب، صندلی‌های عقب تاشو اشاره کرد .

در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون کیسه هوا‌ی راننده، سرنشین جلو، جانبی،   پرده‌ای،  ریموت کنترل، دزدگیر، ایموبیلایزر،  سنسور‌های پارک، دوربین دید عقب،   هشدار دهنده تغییر خط و دیگر امکاناتی نظیر سنسور سرعت، تنظیم برقی فرمان، گرمایش غربیلک فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک با تنظیم دوگانه،  سیستم صوتی BOSE یا برومستر، نمایشگر لمسی، نویگیشن، چنجر شش تایی، اتصال USB و ipod، تنظیم برقی آینه‌ها با گرم کن، آینه تاشو برقی، سقف پانورامیک، شیشه‌های دودی،  روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها، چرخش نور در پیچ، سیستم شستشو چراغ‌های جلو،  سنسور باران،  کروز کنترل هوشمند،  نشانگر باد تایر و درب صندوق عقب برقی اشاره کرد.
 
پورشه ماکان 2.0
 
در بخش ترمز‌ها و پایداری ماکان از سیستم ترمز ضد قفل  / PSM - PASM - ABD - MSR - ASR - ABS جلو و عقب دیسکی خنک شونده  استفاده شده است.
 
پورشه ماکان 2.0
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
فقط پراید
آخرین اخبار