رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تاکید کرد:

لزوم احیا جایگاه فرش دستباف همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بر لزوم احیا جایگاه فرش همدان تاکید کرد و گفت:  بیش از 100 بافنده در سطح استان همدان فعالیت می کنند.

لزوم احیا جایگاه فرش دستباف همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حمیدرضا متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های فرش دستباف در ایران اظهار کرد: در سطح استان همدان بیش از 100 بافنده فرش مشغول به فعالیت هستند که ظرفیتی مهم برای ارتقا جایگاه فرش همدان به حساب می آید.

وی به جایگاه فرش همدان در کشور بیان کرد: همدان زمانی بندر فرش  در کشور بود که متاسفانه در حال حاضر ضعیف شده است که می توان با وجود این ظرفیت مهم و قابل توجه این جایگاه و صنعت را مجددا در همدان احیا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به برگزاری رویداد همدان 2018 در سال جاری دراستان، گفت: همدان میزبان 34 کشور آسیایی در شهریور ماه و میزبان 184 کشور در آبان ماه خواهد بود که علاوه بر بهره‌های استانی، بهره‌های بین‌المللی نیز در آن نهفته است.

متین  با اشاره به وضعیت فرش و صنایع دستی در استان همدان نیز از ثبت جهانیفرش همدان خبر داد و گفت:  فرش جوزان ملایر، مهربان کبودراهنگ و سالار نهاوند نیز به  ثبت ملی رسیده اند.

وی در ادامه بیان کرد: ثبت برند فرش رزن، اسدآباد و همدان نیز در دستور کار است که امیدوریم به زودی با همکاری رئیس مرکز ملی فرش عملیاتی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بیش از 100 هزار قالیباف در استان همدان وجود دارد، گفت: متاسفانه به علت عدم مراجعه تاکنون فقط 57 هزار قالیباف در استان همدان شناسایی شده است.

متین از بیمه شدن  15 هزار قالیباف در استان همدان خبر داد و گفت: برنامه ای برای افزایش بیمه شدگان در حوزه فرش و بافندگان فرش داریم.

وی به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و گفت:  گفت: به دنبال این هستیم تا نشستی  ارتباطاتی بین تولیدکنندگان و تجار و صادرکنندگان فرش دستباف برقرار کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان  با بیان اینکه براساس دستور استاندار همدان، قرار شده است یارانه‌ای به واحدهای پشتیبان در حوزه فرش پرداخت شود، گفت: این  امر  خود می‌تواند نقش مهم و بسزایی در زمینه اشتغالزایی داشته باشد.

متین با بیان اینکه 700 پرونده در این زمینه تشکیل شده  است گفت: امیدواریم بیش از 65 درصد این پرونده‌ها به نتیجه برسد و تسهیلات پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به صادرات فرش نیز گفت: در حال حاضر نه تنها فرش دستباف بلکه فرش ماشینی نیز صادر می‌شود ولی برخی فرش‌های صادراتی در آمارها لحاظ نمی‌شود.

انتهای پیام/ د.ا

همدان دوباره باید بندر فرش شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.