نوزاد ۷۰۰ گرمی از مرگ حتمی نجات یافت

نوزاد ۲۵ هفته‌ای با وزن ۷۰۰ گرم و مشکل تنفسی شدید به‌صورت نارس متولدشد، که با تلاش پزشکان بیمارستان شهیدصادق گنجی برازجان، از مرگ حتمی نجات یافت.

نوزاد ۷۰۰ گرمی از مرگ حتمی نجات یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان با اعلام این خبر گفت: این نوزاد دختر ۲۵ هفته‌ای با وزن ۷۰۰ گرم و مشکل تنفسی شدید به‌صورت نارس متولدشده بود که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه از شهرستان جم به بیمارستان شهید صادق گنجی اعزام شد و با توجه به مشکل شدید بیمار و نیاز به مراقبت ویژه به بخش NICU بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

نظر غلامی افزود: این بیمار به علت نارسایی سیستم تنفسی بلافاصله در بخش NICU تحت درمان با تنفس مصنوعی قرار گرفت و دارودرمانی به مدت ۱۰ روز تا بلوغ ریه نوزاد ادامه داشت.

وی تصریح کرد: بیمار بعد از جدا شدن از دستگاه برای ادامه درمان و وزن گیری و شروع تغذیه به مدت ۴۰ روز دیگر در این بخش تحت مراقبت درمانی قرار گرفت.

سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان اظهار کرد: بیمار پس از اتمام مدت مراقبت باحال عمومی خوب و بدون مشکل تنفسی برای انجام معاینات چشمی و ادامه وزن گیری به مراکز پیشرفته‌تر ارجاع داده شد.

غلامی بیان داشت: شانس زنده ماندن نوزادان نارس با وزن خیلی کم بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم سی تا پنجاه‌درصد است.

انتهای پیام/م

نجات نوزاد با وزن بسیار کم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.