تبیین مبانی سرمایه داری با موضوع اشتغال پایدار روستا‌یی در یزد

نشست سرمایه داری با موضوع اشتغال پایدار درشهرستان‌ها بامحوریت ظزفیتها و پتانسیل های شهرستان اشکذر در یزد برگزارشد.

به گزارش خبرنگارحاضر در محل گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ در نشست سرمایه داری با موضوع اشتغال پایدار پیرامون ظرفیت‌های شهرستان‌ها و مشکلات صنعتی و اقتصادی آن‌ها بحث وگفتگو شد.

شاه حسینی فرمانداراشکذر دراین نشست گفت:شهرستان اشکذر نمونه‌ای ازیک شهرستان با بستر اشتغال زایی برای جوانان است وکشت گلخانه‌ای درشهرستان اشکذر با کسب رتبه دوم درسطح زیرکشت و تنوع محصولات به خارج از کشورصادر می‌شود.

شاه حسینی افزود:شهرستان اشکذر با ظرفیت ویژه‌ای که دارد می‌تواند با پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال پاک سرمایه داران را هدایت کرد.

وی پیرامون وضعیت صنایع درشهرستان‌ها گفت:بزرگترین کارخانه فولاد آلیاژی در اشکذر وجود دارد و با وجود ۱۸ هزار جمعیت کارگری، بیشترین و بزرگترین شهرک‌های صنعتی در آن واقع شده است.

فرماندار اشکذر خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد ازبرق استان و ۱۰ درصد ازمصرف گاز کل استان دراشکذر است که درحال حاضر بزرگترین پروژه صنعتی نیز در شهرستان اشکذر آماده اجرا است.

شاه حسینی با اشاره به چالش سرمایه درگردش در صنایع استان تصریح کرد: بانک‌ها باید با صنایع تعامل بیشتری داشته و تکلیف اراضی واگذار شده توسط شرکت‌های صنعتی به افراد عادی باید مشخص شود.

وی پیرامون بحث گردشگری گفت:نیمی از اسب اصیل عرب کشور و بهترین واحد‌های پرورش اسب و مسابقات در اشکذر وجود دارد که درهمین راستا مجوز دهکده اسب با مساحت ۸۰ هزار هکتار داده شده و آماده آغاز به کار است.

زینی وند معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی ودارایی استان نیز گفت:تاکنون ۴ جلسه پیرامون وضعیت صنایع و اشتغال درشهرستان‌ها تشکیل شده و جلسه بعدی باحضور فرماندار ابرکوه برگزار میشود.

زینی وند افزود: این جلسات با هدف پیگیری مشکلات صنایع در شهرستان‌ها برگزار و بر روند اجرای طرح‌های اشتغالزایی هر شهرستان نظارت می‌شود.

انتهای پیام/ ا

نظارت بر اجرای طرح های اشتغالزایی در شهرستانهای استان یزد

برچسب ها: اشتغالزایی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.