بازدید گوترش از اردوگاه‌های آوارگان روهینگیایی در بنگلادش

دبیرکل سازمان ملل امروز دوشنبه از اردوگاه‌های آوارگان روهینگیایی در بنگلادش که محل اسکان یک میلیون نفر است، بازدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت در جریان بازدید امروز خود از اردوگاه‌های آوارگان روهینگیایی در بنگلادش گزارش‌های «غیرقابل تصوری» از جنایات و خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیایی شنیده است.

او امروز دوشنبه از اردوگاه‌های آوارگان روهینگیایی در بنگلادش، محل اسکان یک میلیون آواره روهینگیایی -که به سبب خشونت‌ها در میانمار فرار کرده‌اند- بازدید کرد. گوترش در بازدید خود از این اردوگاه‌ها گفت که او گزارش‌های «غیرقابل تصوری» از جنایات و خشونت‌ها علیه روهینگیایی‌ها شنیده است.

بازدید گوترش از اردوگاه‌های آوارگان روهینگیایی در بنگلادش

 دبیرکل سازمان ملل در حالی که آماده بازدید از پناهگاه‌های موقت افرادی که از سال گذشته به سبب عملیات گسترده ارتش میانمار از کشورشان فرار کرده‌اند، شده بود، بحران آوارگان روهینگیایی و وضع این اقلیت مسلمان را کابوسی برای انسانیت و حقوق بشر توصیف کرد.

سازمان ملل جنایات ارتش میانمار را پاکسازی نژادی توصیف کرده است.

گوترش در حساب توئیتری خود در این باره نوشت: در اردوگاه آوارگان«کاکس بازار» در بنگلادش من گزارش‌های غیرقابل تصوری از کشتار و تجاوز از آوارگان روهینگیایی که اخیرا از میانمار فرار کرده‌اند، شنیدم. آن‌ها خواهان برقراری عدالت و بازگشت امن به کشور خود هستند.

او پیشتر نیز در توئیتی نوشته بود: روهینگیا آسیب‌پذیرترین جوامع بر روی کره زمین است که در معرض بیشترین تبعیض قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار