فنایی: استقلالِ داوری با سیستم کمک داور ویدئویی گرفته شده است

کارشناس داوری فوتبال گفت: سیستم کمک داور ویدئویی نقش مشاوره ای را برای داوران در جام جهانی ایفا می کند و به نوعی استقلال داوری گرفته شده است. 

محمد فنایی در گفتگو با خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عملکرد داوران در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستم کمک داور ویدئویی برای اولین بار در جام جهانی روسیه استفاده می شود داوران استرس زیادی دارند و نگران قضاوتهای خود هستند. به هر حال سیستم کمک داور ویدئویی نقش مشاوره ای را برای داوران ایفا می کند و به نوعی استقلال داوری گرفته شده است. 

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

او ادامه داد: تیم ها و بازیکنان بزرگ نفوذ بیشتری بر روی سیستم کمک داور ویدئویی دارند و همین موضوع باعث شده که از خطای ملی پوشان بزرگ چشم پوشی شود و عدالت در داوری با این سیستم از بین رفته است. 

فنایی درباره اینکه با وجود کمک داور ویدئویی شاهد اشتباهات داوری در جام جهانی روسیه هستیم، گفت: به هر حال با وجود دوربین های فراوان باز هم داور تصمیم نهایی را می گیرد و برخی از مواقع خطایی که سیستم کمک داور ویدئویی می گیرد را داور وسط رد می کند. 

کارشناس داوری درباره اینکه فغانی به عنوان داور بازی آرژانتین و فرانسه شده است، گفت: فغانی داور توانمندی است و تاکنون هم قضاوتش در جام جهانی روسیه خوب بوده است. با توجه به اینکه 2 تیم از قاره های اروپا و آمریکای جنوبی قرار است با هم بازی کنند فیفا تشخیص داد که فغانی بهترین گزینه برای قضاوت دیدار فرانسه و آرژانتین است. 

او بیان کرد: تعدادی از داوران شاخص در جام جهانی روسیه اشتباه داشتند که اشتباهشان از سوی کمک داور ویدئویی اصلاح شد اما ناظران  داوری نمره منفی برای آنها ثبت می کنند. کاسرس داور اهل پاراگوئه بازی ایران و پرتغال قضاوت ضعیفی داشت و به طور حتم این داور در مراحل بعد جام جهانی استفاده نمی شود. 

فنایی در پایان خاطر نشان کرد: تعداد بازی ها  در مراحل بعدی جام جهانی روسیه کمتر می شود و داوران باید تمرکز بیشتری داشته باشند تا کمتر دچار اشتباه شوند. 

بیشتر بخوانید: 

بازتاب قضاوت فغانی در رسانه‌های فرانسوی

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

انتهای پیام/ 

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

اظهارات فنایی درباره عملکرد داوران در جام جهانی روسیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار