آذری جهرمی

سوءاستفاده کنندگان از شرایط بازار ارز باید شناسایی و مجازات شوند

وزیر ارتباطات در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی در اردستان گفت: سواستفاده کنندگان از شرایط بازار ارز باید شناسایی و مجازات شوند.

سواستفاده کنندگان از شرایط بازار ارز باید شناسایی و مجازات شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه در کرمان گفته بود: گرانی‌های غیرمعمول گوشی تلفن همراه در کشور نشان می‌دهد که برخی افراد سودجو با استفاده از ارز دولتی 4200 تومانی گوشی وارد کرده اند اما بر اساس بهای ارز آزاد محاسبه و به مردم عرضه می کنند.

چند روز بعد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام فهرستی از 40 شرکت واردکننده گوشی همراه، توضیح داد که از ابتدای سال 97 تا 29 خرداد ماه به 40 شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه، ارز دولتی تخصیص داده شده است که 30 شرکت از این فهرست با بخشی از ارز تخصیص داده شده اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده‌اند.

آذری جهرمی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مسجد جامع تاریخی اردستان، یکی از علت‌های وقوع مشکلات اخیر اقتصادی در کشور را بی‌انضباطی‌های مالی و‌ سوء استفاده یکسری سودجو عنوان‌کرد و ادامه داد: عده ای ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند تا قیمت کالاها بالا نرود اما فقط در یک نمونه، گوشی تلفن همراه را ۲ میلیون تومان بالاتر از بهای اصلی به مردم بی پناه فروختند. متاسفانه این گونه سوءاستفاده ها به فساد اقتصادی تبدیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه باید تعارفات مصلحت گونه و‌ فسادآور را کنار گذاشت، اظهار کرد: بگم‌بگم‌ها برای چانه‌زنی و اهداف سیاسی را باید کنار گذاشت و با فساد برخورد جدی کرد چرا که سکوت، خیانت به مردم و نظام اسلامی است و سواستفاده کنندگان باید شناسایی و به مجازات قانونی برسند و حقوق تضییع شده مردم بازگردانده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در یکی از مصاحبه‌های خود در این سفر استانی هم به موضوع اخیر سوءاستفاده برخی از ارز دولتی برای واردات گوشی همراه اشاره کرد که در ادامه ویدئوی این مصاحبه را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
سعید
۰۱:۵۲ ۰۹ تير ۱۳۹۷
واویلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۸ تير ۱۳۹۷
اگه یارانه قطع میکنن پس قیمتهارو هم باید به قبل از هدفمندی یارانه ها برگردونن
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۲۰ ۰۷ تير ۱۳۹۷
بارک الله به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۷ تير ۱۳۹۷
ارز چه ربطی به ارتباطات داره !
آخرین اخبار