حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری کشور در کرمانشاه

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با حضور دوروزه در کرمانشاه به بازدید از مناطق زلزله زده و افتتاح چندین طرح کانونی در استان پرداخت.

فاضل نظری مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: شعار عمومی کانون های کشور در سال 97 "تمرین زندگی کودکان و نوجوانان" است.
وی گفت: آموزش مهارت های زندگی و خلاقیت باعث کسب تجربه و آمادگی بیشتر کودکان و نوجوانان برای زندگی آینده خواهد شد.
وی همچنین از برنامه ریزی برای افزایش تعداد مراکز کانون در سطح کشور خبرداد و گفت: درحال حاضر بیش از هزار مرکز فعال در سراسر کشور داریم که افزایش خواهند یافت.
نظری با بیان اینکه تعدادی از مراکز کانون به شکل سیار در روستاهای دور افتاده کشور مشغول ارائه خدمات هستند، گفت: امسال دو تریلی سیار را به تعداد کانون های سیار خود اضافه خواهیم کرد.

وی در ادامه کرمانشاه را الگوی استفاده از ظرفیت های بومی و محلی در آموزش های ارائه شده به کودکان و نوجوانان دانست و افزود: کانون کرمانشاه در استفاده از امکانات و ظرفیت ها نگاه به درون داشته و به هویت منطقه ای و سرزمینی محلی خود توجه می کند.
مهنار فتاحی مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمانشاه گفت: امروز با حضور مدیر کل کانون کشور چندین طرح در استان افتتاح شد.
وی گفت:حدود چندین ماه است که درگیر افتتاح این طرح ها هستیم و ازین به بعد کودکان و نوجوانان استان جایی دارند که برای بازدید و گذراندن وقت با لذت در این مکان ها حضور پیدا می کنند.
وی افزود:برای دانش آموزان طرح بازدید از موزه ها را خواهیم داشت.
فتاحی گفت:من به عنوان کسی که قبلا مربی و کارشناس کانون بوده ام با مشورت به این نتیجه رسیدیم که نیاز به فعالیت های نو به روز و جذاب داریم و ثمره آن افتتاح این طرح ها شد.
حسینی کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی کانون پرورش استان گفت:امروز ۵ طرح در کرمانشاه افتتاح شد البته ساختمان های این طرح ها وجودداشته و ما افتتاح محتوا داشته ایم.
وی گفت:مرکز شماره ۴ را تبدیل کردیم به موزه عروسک ها و مرکز شماره ۲ رو مرکز تخصصی آموزش کامپیوترو فن آوری کرده ایم و خانه جلیلی خانه ای با ماهیت قدیمی که سبک سنتی خود را دارد و به بچه آموزش می دهیم تا برشی از زندگی سنتی و ایرانی اسلامی را بشناسند
رهنما مدیر کل روابط عمومی و روابط بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:یکی از ویژگی های کانون کرمانشاه این بود که هم اجرا و هم تولید توسط کودکان انجام می شد.
وی گفت:کارگاه عروسک سازی فیلم سازی که بچه ها کارهای خوبی تولید می کردند و ما خواستاریم آثار آن ها را به تهران بفرستند تا انگیزه ای برای بچه ها باشد.
وی افزود:سفر به مناطق زلزله زده داشتیم آنحا خیلی نیاز به حضور مجموعه هایی است که کارفرهنگی و هنری انجام بدهند و ماهم در این مناطق حضورجدی خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

افتتاح چند طرح کانونی در کرمانشاه

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، کانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.