برای اولین بار؛

اجرای طرح بیمه درمانی تکمیلی صیادان

معاون سازمان شیلات ایران گفت:براساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان اتحادیه صیادان و شرکت‌های بیمه‌ای برای نخستین بار صیادان بیمه تکمیلی درمان می‌شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاپور کاکولکی معاون سازمان شیلات ایران ظهر امروز در جمع صیادان بوشهری با تاکید بر توجه به حفظ ذخائر آبزیان به نقش مهم آبراه  در ایجاد اشتغال، تولید، صادرات در عرصه شیلاتی پرداخت و اظهار داشت: ذخایر آبراه خلیج فارس نقش مهمی در اشتغال، توسعه صادرات و برنامه‌های آبزی‌پروری دارد که این مهم در اولویت اصلی برنامه‌های سازمان شیلات ایران قرار داد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از وارد شدن صدمه به ذخائر آبزیان را از رسالت‌های مهم صیادان و شیلات دانست و تاکید کرد: دریابست در راستای حفظ ذخائر آبزیان اجراء می‌شود و هر ساله در آستانه فصل صید میگو این مهم اجرا می‌‌شود.

وی صید ترال یا کف روب را مخرب‌ترین صید در خلیج فارس دانست و افزود: میگوی دریایی در خلیج فارس با روش‌های استفاده از تور ترال و یا کف‌روب صید می‌شود که برای حفظ ذخائر آبزیان در آستانه فصل صید میگو طرح دریابست در خلیج فارس اجراء می‌شود.

معاون سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در اراضی زارعی و کشاورزی طرح آیش برای مقابله با مشکلات این بخش اجرا می‌شود، گفت: طرح دریابست یک تنفس در فعالیت صید و صیادی و بازسازی ذخایر آبزیان محسوب می‌شود و همانند آیش در بخش کشاورزی، به عنوان طرح علمی در دریاست.

کاکولکی از اجرای طرح بیمه درمانی تکمیلی صیادان خبرداد و بیان کرد: براساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان اتحادیه صیادان و شرکت‌های بیمه‌ای برای نخستین بار صیادان بیمه تکمیلی درمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه در گام نخست 10 هزار صیاد زیر پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند گفت: به زودی نام‌نویسی از صیادان بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت برای تحت پوشش بیمه تکمیلی درمانی صیادی از طریق اتحادیه سراسری صیادان آغاز می‌شود.

معاون سازمان شیلات ایران به کاهش سهم پرداختی صیادان دربیمه تکمیلی درمانی پرداخت و خاطر نشان کرد: مبلغ پرداختی بیمه صیادان حدود یک پنجم بیمه‌های تکمیلی دیگر است.

کاکولکی تصریح کرد: صیادان می‌توانند خود و خانواده‌ تحت پوشش از خدمات بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

 

کاهش سهم پرداختی صیادان در بیمه تکمیلی درمانی

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.