بهره برداری از تصفیه خانه آب آشامیدنی مهاباد در شهریور ۹۷

تصفیه خانه آب آشامیدنی مهاباد شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، مدیرعامل آب‌وفاضلاب شهری آذربایجان غربی با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزی‌ها طرح ساخت تصفیه خانه مهاباد تا کنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته گفت: تصفیه خانه آب آشامیدنی مهاباد، شهریور امسال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
رسول اکبری افزود: این طرح اکنون در مرحله آزمایش‌های خشک عملکردی و نصب تجهیزات قرار دارد و به‌زودی آزمایش‌های عملکردی و فرآیندی آن آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: همزمان با اجرای تصفیه‌خانه آب، طرح برج آبگیر هم در مجاورت سد مهاباد با ظرفیت ۷۵۰ لیتر بر ثانیه با پیشرفت ۹۰ درصدی درحال تکمیل است و شرایط لازم برای انتقال آب خام از دریاچه سد به تصفیه‌خانه فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح با اعتبار ۴۲۸ میلیارد ریال طراحی و اجرا شده است، ادامه داد: براساس نتایج مطالعات، حداکثر مصرف روزانه آب آشامیدنی شهر مهاباد در افق سال ۱۴۱۸ برابر با ۸۲۸ لیتر بر ثانیه خواهد بود.
وی تصریح کرد:احداث این گونه تصفیه خانه‌ها بر اساس اهداف و استراتژی‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جهت استفاده از منابع آب‌های سطحی و سرمایه گزاری‌های بخش خصوصی و اجرای اصل ۴۴ می‌باشد.

انتهای پیام/خ

 

بهره برداری از تصفیه خانه سد مهاباد در هفته دولت

برچسب ها: سد ، تصفیه خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.