مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ ؛

خرید گندم و کلزا در آذربایجان شرقی آغاز شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ ،ازآغازخرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیر آذربایجان شرقی خبرداد.

آغاز خرید گندم و کلزا در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  اسفندیار ابوالحسن زاده  مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ می‌گوید: خرید گندم از کشاورزان شهرستان‌های خدا آفرین و جلفا آغاز شده و خرید گندم دیگر شهرستان‌های استان هم تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت. 

به گفته وی، گندم فقط از کشاورزان، به قیمت هر کیلو هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌شود.


ابوالحسن زاده تاکید می‌کند: ۵۰ درصد از قیمت گندم خریداری شده، به صورت علی الحساب و ۵۰ درصد بقیه هم تا پایان فصل خرید به کشاورزان پرداخت می‌شود.


او به بارندگی‌ها مناسب سال زراعی جاری هم اشاره می‌کند و می‌گوید: پیش بینی می‌شود امسال ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در ۱۰۰ مرکز خرید تعیین شده استان، خریداری شود که این مقدار نسبت به پارسال، ۴ برابر افزایش یافته است.


ابوالحسن زاده یادآور می‌شود: تعاونی‌های روستایی مجازند فقط محصول گندم کمتر از ۸ تن را خریداری کرده و محصول بیش از ۸ تن را به سیلو‌های اصلی هدایت کنند.


او مصرف سالانه گندم استان در بخش نانوایی را ۳۲۵ هزار تن و در بخش صنعت هم ۲۵۰ هزار تن اعلام می‌کند و می‌گوید: با پیش بینی خرید ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی، از لحاظ گندم مصرفی در استان خودکفا هستیم و نیازی به خرید گندم از استان‌های دیگر نیست.


با این حال ابوالحسن زاده می‌گوید: فقط به منظور افزایش کیفیت گندم و آرد تولیدی استان، از استان‌های دیگر از جمله اردبیل گندم خریداری و با گندم استان مخلوط می‌شود.


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ به آغاز خرید دانه روغنی کلزا در استان هم اشاره می‌کند و می‌گوید: پیش بینی می‌شود امسال ۸ هزار تن کلزا به قیمت هر کیلو ۲۸۶۶ تومان از کشاورزان خریداری شود که نسبت به سال قبل از افزایش دو برابری برخوردار است.

 

انتهای پیام/

 

آغاز خرید گندم و کلزا در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.