کاهش 50 درصدی اعتبارات اصفهان

فرماندار شهرستان اصفهان گفت: اعتبارات امسال شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی با کاهش 50 درصدی مواجه شد .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد رضوانی امروز در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان اصفهان اظهار کرد: اعتبارات سال گذشته شهرستان اصفهان بیش از 92 میلیارد تومان بود که به دلیل مشکلات اقتصادی این اعتبارات امسال  به 52 میلیارد و 800 میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

وی افزود: در برنامه‌ها چند اولویت را مد نظر داریم، برخی طرح‌ها از سال‌های قبل مانده‌اند مثل ساختمان ثبت‌ احوال که 13 سال است به پایان نرسیده و به یک ابرطرح نیمه تمام تبدیل شده است؛ همچنین طرح‌های سال 97 نیز پیش روی ما قرار دارد.

فرماندار شهرستان اصفهان گفت: در برخی جاده‌های مواصلاتی مشکلات بزرگی داریم، زیرگذر سگزی نیاز مهم آن منطقه است، در کوی راه حق نیاز به تقاطع داریم، قول داده بودیم سال گذشته جاده نصرآباد به شهرضا انجام شود؛ از نماینده‌های مجلس خواهش داریم مثل گذشته برای اولویت‌های اساسی شهرستان اصفهان کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان علاوه بر شهر بزرگ اصفهان شهرستان اصفهان با 13 شهر، بیش از 180 روستا و 6 بخش را با مشکلات و مسائل خاص خود پیش رو داریم؛ مردم در موضوع آب همراهی کردند، برخی مناطق اصفهان بیش از 13 ساعت آب نداشتند و باید همراهی ادامه پیدا کند تا در اوج مصرف آب که دو ماه آینده است بدون مشکل بگذریم.

رضوانی با بیان اینکه امسال شهرداری‌ها با کمبود بودجه شدید مواجه است ،بیان داشت: شهرداری که سال گذشته حداقل 1.5 میلیارد تومان اعتبار داشته است باید امسال با بودجه 150 میلیونی کار کند، از طرفی مشکلات ساخت مسکن نیز وجود دارد؛ سال گذشته در تملک دارایی‌ها 283 طرح و 63 درصد تخصیص داشتیم، از درآمد 3 درصد حاصل از منابع نفت و گاز سال گذشته بیش از 91 درصد تخصیص داشتیم که امسال به 47 درصد رسیده است و یکی از منابعی بود که برای مناطق محروم بسیار خوب بود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه‌ای اصفهان عملکرد مناسبی در روشنایی معابر داشته و انتظار است این موضوع امسال مضاعف‌تر انجام شود؛ اداراتی که در بحث روستاها فعال است نیز باید در جذب اعتبارات اشتغال‌زایی همت بیشتری به کار ببندد.

براساس اعلام آمار در این جلسه، شهرداری اصفهان با یک هزار میلیون ریال برای یک طرح کم‌ترین اعتبار و اداره کل نوسازی مدارس با 74 طرح و بودجه 76 هزار میلیون ریالی بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان اصفهان

برچسب ها: فرمانداری ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار