پزشک خانواده اجباری، دستاورد مثبتی به همراه ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پزشک خانواده اجباری، دستاورد مثبتی به همراه ندارد و خدمت در عرصه سلامت مردم باید با انگیزه همراه باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع پزشکان خانواده استان فارس، گفت: این طرح از شش سال پیش تاکنون در استان در حال اجرا است و ثمربخشی خدمت در عرصه پزشکی، تنها در پرتو انگیزه و علاقه افراد است.

وی با اشاره به محدودیت‌های بودجه سلامت کشور، افزود: باید بکوشیم این بودجه، در مسیر درست هدایت شود، پزشکان خانواده، به عنوان خط مقدم طرح تقدم پیشگیری بر درمان، نقش موثری در صرفه‌جویی هزینه‌ها در کشور دارند، بنابراین باید مورد توجه قرار گیرند.

بهادر، راهکار صحیح مهار هزینه‌های اضافی سلامت، بیماریابی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها را اجرای برنامه پزشک خانواده دانست و از پزشکان خانواده استان خواست تا برای ثمربخشی این دستاورد در ادامه این مسیر ۶ ساله، با گفتمان و منطق، پیگیر مسایل خود باشند.

وی با بیان اینکه مسایل پزشکان خانواده فارس، به مسئولان کشوری انعکاس می‌یابد، افزود: با انتخاب نمایندگانی از میان پزشکان خانواده و با راهکار‌های منطقی، می‌توان به نتایج مورد نظر دست یافت.

حمیرا وفایی رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز با بیان اینکه پزشکی عمومی، شالوده پزشکی است، گفت: همه پزشکان و مسئولان در طی این ۶ سال، با همدلی کار را پیش برده اند.

او افزود: برای اختیاری شدن طرح پزشک خانواده، نشست‌های متعددی برگزار و موضوع پیگیری شده است.

پیگیری پرداخت‌های پزشکان خانواده، پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر، استفاده از تجارب اجرایی پزشکان خانواده فارس، به کارگیری سیاست‌های تشویقی و ارتقا منزلت پزشکان خانواده در سیستم سلامت کشور، از جمله درخواست‌های مطرح شده از سوی پزشکان خانواده در این نشست بود.
انتهای پیام/ر

پزشک خانواده اجباری، دستاورد مثبتی به همراه ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار