رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان: روز قدس امسال متفاوت با سال‌های گذشته خواهد بود

رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان با اشاره به اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی گفت امسال، راهپیمایی روز جهانی قدس اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان: روز قدس امسال متفاوت با سال‌های گذشته خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العهد، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان، با اشاره به اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی گفت روز جهانی قدس امسال بیش از سالهای گذشته اهمیت دارد.

رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان در مصاحبه ای که این پایگاه خبری با وی انجام داده است، راهپیمایی روز قدس امسال را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اگر در سالهای گذشته صرفاً به خاطر آنکه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کرده در این مراسم شرکت می کردیم، امسال بیش از هرسال دیگر شرکت در این مراسم ضروری است. جهان اسلام و جهان عرب و به ویژه فلسطین به شدت به آن نیاز دارند. زیرا قدس امروز بیش از زمان دیگری در معرض تجاوزگری است.

وی افزود ما معتقدیم که سعودی ها هیچگاه حامی قدس نبوده اند و نیازی نبود برای کنار گذاشتن قدس موضوع معامله قرن مطرح شود. سعودی ها اساساً همواره شریک طرح های آمریکائی و اسرائیلی علیه منطقه و مقدسات ما در فلسطین و اماکن دیگر بوده اند. آنچه جدید به نظر می رسد وقاحت سعودی ها و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در اعلام معامله قرن، از جمله پایان دادن به اولویت سیاسی مسئله فلسطین و حتی پاک کردن آن از فرهنگ و ذهن مردم است. این رویداد جدید اقتضا می کند که اقدام متناسبی برای رد این طرح های وقیح و فجیع صورت گیرد. باید در سطح بالاتری بر قدسیت قدس و اولویت آن تاکید شود. اینکه آنها موفق شده اند مسئله قدس را پاک کنند اینگونه نیست. هیچ معامله ای و هیچ یک از این حکام با هر قدرتی که در جهان داشته باشند و هر مقدار قدرت پولی که داشته باشند قادر به پاک کردن این مسئله نخوهند بود. نه آمریکا با زورگوئی ها و سلطه جوئی هایش و نه سعودی با پول و حقد و کینه اش قادر به این کار نخواهند بود. بله آنها علیه قدس توطئه کرده اند و توطئه می کنند و به دنبال سازش هرچه بیشتر با دشمن اسرائیلی و تبلیغات هرچه بیشتر رسانه ای و سیاسی و فرهنگی هستند تا قدس را به فراموشی بسپارند اما موفق نخواهند شد. نشانه آن نیز فریادهایی است که در سواحل غزه و کل مناطق فلسطینی شنیده می شود. این فریادها تاکید می کند که قدس همچنان در فرهنگ و دلها زنده است و از اولویت سیاسی برخوردار است. بله باید اعتراف کنیم که سعودی و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گامهایی در مسیر پایان دادن به مسئله قدس برداشته اند. اما آیا موفق خواهند بود؟ البته به تلاش و ایثارگری و مقاومت نیاز است. باید آنچه را حزب الله همواره گفته است مورد تاکید قرار دهیم. یعنی راه قدس فقط با مقاومت و خون و شهادت و ایثار باز خواهد شد.

سید صفی الدین درباره راهپیمائی های بازگشت گفت: دشمن اسرائیلی پس از نتایج جنگ سال 2006 احساس می کند که موجودیتش در خطر است. پس از شکست و عقب نشینی خفت بار از جنوب لبنان به جز مزارع شبعا، اسرائیل احساس کرد که خطر بزرگی تهدیدش می کند. به همین علت سعی کرد با شیوه های شیطانی و پروژه های سیاسی و نیرنگ این خطر را پشت سر بگذارد اما موفق نشد. نتایج جنگ سال 2006 نقاط قوت اسرائیل را درهم شکست. آنها وقتی مشاهده کردند که نقاط قوتشان شکست خورده است موجودیت خود را در خطر دیدند. فریادهایی که امروز اسرائیل درخصوص جولان و موشک ها و توان مقاومت و مواضع جمهوری اسلامی ایران و قدرت محور مقاومت برای کسب پیروزی در سوریه و منطقه می زند همگی از پیامدهای بحرانی است که از سال 2006 آغاز شد و سعی دارد برای آن را حلی بیابد. آنچه از سال 2006 تا 2018 روی داده موجب هرچه بحرانی تر شدن اوضاع دشمن و نگرانی درباره موجودیتش شده و این نقطه قوت مقاومت است. باید به تهدیدات و فریادهای اسرائیل و تحریم های آمریکا و تلاش آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی و محور مقاومت نگاه دیگری داشته باشیم. این مسائل نشانه قدرت آنها نیست بلکه نشانه ضعف و پسرفت آنهاست.

صفی الدین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسرائیلی ها برنامه مدونی برای الحاق جولان [به خاک فلسطین اشغالی] دارند. اطلاعات موثق و اخبار موجود حکایت از آن دارد که آمریکائی ها به اسرائیلی ها قول داده اند الحاق جولان را به رژیم غاصب به رسمیت بشناسند. این مسئله اقدامی صرفاً سیاسی و تبلیغاتی نیست بلکه اقدامی عملی است و نتانیاهو صراحتاً‌ گفته است که برنامه مدونی در این خصوص دارد و در انتظار رسیدن زمان مناسب برای اعلام آن است.

وی در بخش دیگری گفت: نیروهای مقاومت اکنون یکپارچه هستند و دوشادوش کشورهای حامی مقاومت نظیر سوریه دستاورد عظیمی در مقابله با دشمن اسرائیلی و تقابل با طرح های تجزیه امت اسلامی کسب کرده اند. قدرت محور مقاومت افزایش یافته است اما طبیعی است که هرگاه محور مقاومت پیشروی می کند بر تعداد جبهه ها افزوده می شود. محور مقاومت قوی و یکپارچه به قدرت عظیمی به نام جمهوری اسلامی ایران و نظامهایی خوب و مهم در منطقه اتکا دارد که اندیشه مقاومت را دارند و پیش از هرچیز به ملت های مقاومت تکیه دارند از فلسطین گرفته تا لبنان و سوریه و یمن.

سید صفی الدین درخصوص برنامه هسته ای ایران گفت: راز قدرت ایران در حقانیت و مظلومیت این کشور است. ایران از حق طبیعی خود دفاع می کند و راز قدرتش اتکا به رهبری شجاع و قوی است که تا آخرین نفس از ملت و حقوق ملتش دفاع می کند و ملت ایران متحد در پشت رهبری ایستاده اند. طی 40 سال گذشته ایران زیربار سلطه و فشارهای آمریکا نرفته است. ملت ایران هشت سال با کل جهان که از صدام حسین حمایت می کردند مبازره کرده است تا آزاد و مستقل باقی بماند و حاکمیت و تصمیمات مستقل از منطقه داشته باشد.

وی در خصوص اوضاع کنونی اردن گفت: صرف نظر از نقشه ای که برای اردن کشیده می شود و تحلیل هایی که این روزها مطرح است، رویدادهای اردن بی تردید پیامدهای سیاست های بدی است که برخی کشورهای منطقه مجری آن هستند و می خواهند کل منطقه را تحت فشار بگذارند تا معامله قرن را که اولویت آمریکا و اسرائیل است بپذیرند. طبعا وقتی اولویت ها در جای دیگری تعیین می شوند، اردن و همه کشورهای منطقه در معرض فشار مردمی و سیاسی و اقتصادی قرار می گیرند. وقتی اولویت ها به دست کسانی باشد که پول و قدرت خود را در منطقه در خدمت آمریکا و اسرائیل و به زیان ملت های منطقه اعم از اردنی و فلسطینی قرار داده اند طبعاً چنین وضعی حاصل می شود. در روز قدس نباید قحطیی که برای ملت فلسطین ایجاد شده است را فراموش کنیم. این فقط اردن نیست که با مشکل مواجه است. فلسطین نیز با قحطی و محاصره ظالمانه ای مواجه است. یمن نیز همین وضع را دارد. این مسائل پیامدهای سیاست های رژیم های [عربی] فاسد خلیج فارس است.

صفی الدین درخصوص یمن گفت: یمن طی چندین دهه در حبس بوده است و صرف نظر از ادعاهای سیاسی آل سعود، واقعیت این است که ملت یمن امروز از حبس رهائی یافته اند و دیگر باز نخواهند گشت.

وی درخصوص بحرین گفت: ملت بحرین ملتی شریف و شجاع هستند که طی سالهای گذشته ثابت کرده اند آگاه و با اراده و دارای عزمی راسخ هستند و قادرند از نهضت و اهداف خود و رهبرانشان و در رأس آنها جناب شیخ عیسی قاسم و جناب شیخ علی سلمان دفاع کنند.
انتهای پیام/

اظهارات سید هاشم صفی الدین درباره روز قدس و تحولات منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار