عبدالله در سفری سه روزه به انگلیس رفت

رئیس اجرائی دولت افغانستان در یک سفر سه روزه برای ملاقات با مقامات عالیرتبه انگلیس به این کشور سفر کرد.

عبدالله در سفری سه روزه به انگلیس رفتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در یک سفر سه روزه امروز (چهار شنبه، ۱۶ جوزا) برای ملاقات با مقامات عالیرتبه انگلیس و سخنرانی در مراکز پژوهشی و دانشگاهی این کشور به انگلیس سفر کرد.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی در جریان این سفر با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس٬ شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا٬ بوریس جانس، وزیر امور خارجه انگلیس٬ پینی‌لوپ ماری موردانت، وزیر توسعه بین‌المللی انگلیس٬ مارک لنکستر، وزیر دولت در امور قوای مسلح انگلیس٬ مارک سیدول، مشاور امنیت ملی انگلیس و تعدادی از مقامات ملکی و نظامی این کشور که در افغانستان ایفای وظیفه نموده‌اند دیدار و گفتگو می‌کند.

عبدالله عبدالله همچنین در مدت اقامت خود در این کشور، در اندیشکده چتم‌هاوس و مرکز مطالعات دین٬ آشتی و صلح دانشگاه وینچستر بریتانیا٬ که قبلا از ایشان رسما دعوت نموده بودند٬ درباره قضایای مربوط به افغانستان سخنرانی می‌نماید.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در جریان این سفر با رسانه‌های کشور میزبان و رسانه‌های بین‌المللی و تعدادی از شهوندان افغانستانی مقیم انگلیس در باره وضعیت افغانستان و روابط دو کشور نیز صحبت خواهد کرد. 

دفتر مطبوعاتی عبدالله اعلام کرد که تحکیم و گسترش روابط دو جانبه میان دو کشور٬‌ مبارزه با تروریسم٬‌ افزایش کمک‌های نظامی و غیر نظامی انگلیس برای افغانستان و تجهیز و آموزش قوای مسلح افغانستان٬‌ رفاه اقتصادی و کاهش فقر٬ کمک به عودت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی٬ اصلاحات و پیشرفت‌ها در حکومت وحدت ملی٬‌ تقویت حکومتداری خوب٬ مبارزه با فساد٬‌ راه‌های تأمین امنیت و دست یافتن به صلح و روابط و نقش منطقه‌ای افغانستان محور اصلی بحث‌ها و مذاکرات این سفر را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نکشد .بجای انگلیس بهتره ظرفیت داخل کشور رو افزایش بدی نه به انگلیس و امریکا التماس بکنی.
آخرین اخبار