همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره)؛

۵۰ ویژه برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ ویژه برنامه فرهنگی به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و حماسه ۱۵ خرداد در این استان برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ مرتضی سلطانی نژاد معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  افزود: تحقق آرمان‌ها و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و انتقال آن به نسل‌های جوان و نوجوان از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: شب‌های شعر، رقابت‌های نقاشی و مقاله نویسی با موضوعات وصایای امام (ره) و امام شناسی در بین شهروندان، نشست‌های جمع خوانی قرآن، تفسیر قرآن و نمایشگاه عکس در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان از برنامه‌های این ایام است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: فضاسازی سطح شهر و معابر با محتوای پیام‌های امام (ره) و برگزاری مراسم ویژه ارتحال همراه با سخنرانی و مداحی در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

۱۴ خرداد یادآور سالروز عروج بزرگمردی است که با رهبری‌های هوشمندانه خویش، یکی از بزرگترین انقلاب‌های تاریخ را رقم زدند. فقیهی عالم و سیاستمدار نواندیشی که به پشتوانه ملتی به پاخاسته و آزاده، تومار حکومتی دست نشانده و استبدادی را در هم پیچیدند و نظامی مردم سالار برپایه آموزه‌های دینی را پایه گذاری کردند تا این نظام به عنوان الگو و سرمشقی برای امت اسلامی و دیگر مردم ستم کشیده در تمام جهان باشد.

امام خمینی (ره) با نوید سعادت، عدالت، آزادی و استقلال برای مردمان این مرزوبوم، توسعه، پیشرفت و آبادانی را برای این سرزمین به ارمغان آوردند. بنیانگذار بزرگ انقلاب پس از استقرار جمهوری اسلامی در برهه‌های دشوار با بینش سیاسی و درک عمیق، هدایتگر این نظام شدند و دسیسه‌های دشمنان ایران را در به راه انداختن هشت سال جنگ تحمیلی، خنثی کردند.

پیر جماران سرانجام پس از سال‌ها تلاش در مسیر تجلی و تحقق آرمان‌های اسلام در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ خورشیدی به ندای حق لبیک گفتند و به دیدار معبود شتافتند. با رحلت امام خمینی (ره)، رسالت و مسوولیت خطیر رهبری و هدایت نظام اسلامی به آیت الله خامنه‌ای که از شخصیت‌های مهم در شکل گیری نهضت اسلامی بودند، سپرده شد.

انتهای پیام/ع

 بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار