آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به معتادان بهبود یافته

تعهد آموزشی امسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد به معتادان بهبود یافته ۲۴ هزار نفر ساعت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  کارشناس آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای در جلسه کمیته تخصصی آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به معتادان بهبود یافتهتشکل‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه امسال این اداره باید ۳۹۴ نفر از معتادان بهبودیافته استان را آموزش دهد گفت:از این تعداد ۳۰۰ نفر سهمیه معرفی شدگان بهزیستی و بقیه مربوط به اداره کل زندان‌های استان است.
فتحی افزود:مربیان این اداره آموزش‌های لازم از جمله تعمیر انواع لوزام خانگی، رشته‌های مختلف کشاورزی و فنی و مهندسی را برای بازگشت موفق معتادان بهبود یافته به عرصه اجتماع ارائه می‌دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم از شناسایی هزار و ۶۰۰ روستای بالا و زیر ۲۰ خانوار در استان خبر داد و اضافه کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی و مشاوره رایگان، همچنین آگاهی بخشی به آن‌ها از سوی رسانه ها، تشکل‌های مردم نهاد و ادارات مختلف از جمله برنامه‌های این ستاد در سال جاری است.
رضایی با تشریح مهمترین برنامه این ستاد در پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: شناسایی زنان و کودکان در معرض خطر در محله‌ها و انجام مشاوره‌های آموزشی رایگان، همایش بهبودیافتگان، بهره برداری از دو طرح اشتغالزایی کشت گیاهان دارویی و کارگاه خیاطی با کمک تشکل‌های مردم نهاد، دیوارنویسی، نصب بنر با موضوع اعتیاد و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی از جمله این برنامه‌ها است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم از کسب رتبه برتر کشوری تشکل‌های مردم نهاد استان خبر داد و گفت:کسب این رتبه نشان دهنده رسیدن به خودباوری و رشد سمن‌ها با مشارکت و تعامل مسئولان متولی استان است.
نظری با تاکید بر انجام کار‌های فرهنگی و محیطی، ایجاد طرح‌های خود اشتغالی توسط تشکل‌های مردم نهاد برای مقابله با مواد مخدر، تعامل و همکاری اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاران را مستلزم تحقق این مهم دانست و افزود:چنانچه بدون ادله قانونی اعضاء شورا‌ها، شهرداران و دهیاران برای تشکل‌های مردم نهاد فعال و موفق مانع تراشی کنند برخورد‌های قانونی لازم اعمال می‌شود.

 انتهای پیام/غ

شناسایی روستا های در معرض مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.