آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ پروژه شهرداری با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار

بزرگترین گام توسعه شهری همدان کلید خورد

مراسم آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ پروژه شهرداری همدان با حضور مقامات استانی کلید خورد.

بزرگترین گام توسعه شهری همدان کلید خورد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس صوفی شهردار همدان در این مراسم که دیروز برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی همدان پخش شد، گفت: امروز با تلاش همه همکارانم در مجموعه شهرداری همدان و سازمان‌های تابعه با کمک و مساعدت استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان و همه کسانی که ما را یاری‌کرده‌اند عملیات اجرایی ۲۰۰ پروژه اثر گذار در مدیریت شهری آغاز شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود اظهار کرد: پروژه‌ها در توسعه کلانشهر همدان نقش بسزایی ایفا می‌کند و با تلاش دلسوزان شهر شاهد رشد و توسعه و بالندگی این شهر خواهیم بود.

شهردار همدان با بیان اینکه دو پروژه مهم و اثرگذار به صورت نمادین با حضور استاندار و سایر مسؤلان آغاز می‌شود گفت: سایر پروژه‌ها نیز با دستور استاندار و حضور اعضای شورای اسلامی شهر اجرایی می‌شود.

صوفی در ادامه با اشاره به توسعه فضای سبز در همدان گفت: کار توسعه فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است که با آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها دو مترمربع به سرانه فضای سبز شهر افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فضای سبز استاندارد اجتماعی شهر ۱۵ مترمربع است که در همدان ۱۱ مترمربع و بوم‌شناسی ۳۰ مترمربع است که با آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها امروز دو متر بر سرانه فضای سبز شهر افزوده می‌شود.

شهردار همدان همچنین به آغاز عملیات اجرایی پارک ۱۰۰ هکتاری ولایت اشاره و عنوان کرد: چندین پارک بزرگ دیگر به زودی در نقاط مختلف شهر تقدیم شهروندان خواهد شد. وی افزود: در توسعه پارک‌ها با مساعدت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کار مطالعه اجرای پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان به عنوان بزرگ‌ترین پارک غرب کشور آغاز شده است.

صوفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهسازی پیاده‌رو‌ها به عنوان یکی از خواسته‌های به حق شهروندان، گفت: امسال بودجه ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده است که بهسازی بلوار ارم یکی از مهمترین این طرح‌هاست که تا ۶ ماه آینده تحویل شهروندان می‌شود و بهسازی بلوار ارم در قالب طرح ترافیکی و فضای جذاب شهری در کشور کم‌نظیر است.

دیوارکشی و بهسازی دیوار رودخانه‌های سطح شهر، همزمان با انجام مدیریت آب‌های سطحی از دیگر طرح‌هایی بود که شهردار همدان به آن اشاره و تصریح کرد: امسال با توجه به بارندگی‌ها مطالعه آب‌های سطحی در دستور کار قرار گرفت و در چند نقطه به صورت فوریتی کار اجرایی صورت می‌گیرد.

 صوفی همچنین به ساماندهی ورودی‌های شهر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم، اشاره و اظهار کرد: ساماندهی هر سه ورودی شهر شروع شده و امسال به صورت جدی این مهم دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار تن آسفالت برای شهر در نظر گرفته شده که عملیات برداشت و پخش آن به زودی آغاز می‌شود که نسبت به قبل ۳ برابر رشد داشته است و امیدواریم با اجرای این طرح بزرگ رضایت حداکثری شهروندان را کسب کنیم.

شهردار همدان همچنین به توسعه معابر شهری اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های استاندار، رئیس دیوان محاسابات و اداره کل ورزش و جوانان کار بازگشایی  بلوار سعیدیه بالا با تخریب و عقب نشینی ورزشگاه انجام شد و آخرین پلاک سعیدیه پایین هم امروز آغاز می‌شود و نیز با تملک و بازگشایی بلوار آیت‌ا... طالقانی و بازگشایی اعتمادیه شرقی به یقین در زیبایی شهر تأثیر بسزایی دارد.

وی به خروج منطقه خضر از بن بست با تملک ۲۵ پلاک اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال این طرح را نیز تحویل شهروندان دهیم.

 صوفی در ادامه به ساخت چندین پارکینگ طبقانی مکانیزه و سازه‌ای اشاره و عنوان کرد: ساخت این پارکینگ‌ها در دستور مدیریت شهری قرار گرفته است و نیز برای کار مطالعاتی راه برگشت گنجنامه مشاور وارد شده که پس از مطالعه کار را آغاز خواهیم کرد.

شهردار همدان  با بیان اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح ۱۳ آبان (پیشاهنگی) نیز آغاز شده است از احیای رودخانه‌های شهر با همکاری دانشگاه بوعلی سینا خبر داد و افزود: هر کدام از این پروژه‌ها تأثیر بسزایی در سیما و چهره شهر همدان خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این مراسم از زحمات مدیران ارشد استان که با مدیریت شهری همکاری دارند قدردانی کرد و گفت: ادامه خدمات‌رسانی نیازمند ادامه این همکاری خوب و قوی است.

ابراهیم مولوی افزود: قطعاً مدیریت شهری با افتتاحیه‌ای که خواهد داشت کهن شهر و کلان شهر همدان را تبدیل به یک کارگاه عمرانی خواهد کرد و پخش ۳۰۰ هزار تن آسفالت یک نهضت بزرگ خدمات رسانی برای مردم شریف و نجیب همدان محسوب می‌شود که البته بیشتر از این‌ها لیاقت دارند.

مولوی اظهار کرد: ما طبق فرمایشات استاندار برای حضور دو رویداد بزرگ گردشگری با خدماتی که مدیریت شهرداری انجام می‌دهد باعث سرافرازی شهر خواهیم شد و با آماده‌سازی محیط شهری، مبلمان شهری و با نورپردازی و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری اتفاق خوب و مبارکی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه شهردار پشتوانه قوی و خوبی دارد و حمایت افکار عمومی و مدیریت ارشد استان است که باعث شده شهردار با تمام توان کار‌ها را پیگیری کند تا یک رضایت‌مندی خداپسندانه برای شهروندان ایجاد شود. وی همچنین از همه مدیرانی که در دوره‌های گذشته برای تسهیل این پروژه‌ها فعالیت و تلاش‌کرده‌اند قدردانی کرد.

انتهای پیام/د. ا

 

همدان کارگاه عمرانی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.