شفافیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی با فناوری نوین

معاون قضایی و فناوری اطلاعات دادگستری فارس گفت:فناوری نوین به شفافیت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالنبی نجیبی معاون قضایی و فناوری اطلاعات دادگستری فارس، با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین در قوه قضائیه بیان کرد: تکنولوژی فناوری‌های نوین به ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی موثر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه‌های قضایی از فناوری‌های نوین برای تحقق اهدافی از جمله پایش و نظارت الکترونیک بر عملکرد ادارات و کارکنان بخش‌های مختلف، کاهش مراجعه حضوری مردم به دستگاه قضایی برای دریافت خدمات و روان سازی ثبت پرونده و مکاتبات است.

نجیبی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در مقابل شیوه‌های سنتی علاوه بر سرعت بخشیدن به روند کار به کاهش هزینه‌ها نیز کمک می‌کند، افزود: مجموع این اقدامات به شفافیت امور منتهی می‌شود، زیرا شهروندان می‌توانند اطلاعات مربوط به پرونده خود و روند رسیدگی و پیشرفت کار را به شکل آنلاین مشاهده کنند.

معاون قضایی و فناوری اطلاعات دادگستری فارس ادامه داد: به کارگیری نرم افزار سیستم مدیریت پرونده (سمپ) از جمله اقدامات دستگاه‌های قضایی در قالب خدمات رسانی الکترونیکی است که با استفاده از این سیستم اطلاعات مربوط به پرونده هر یک از افراد به شکل شفاف نمایش داده می‌شود و افراد می‌توانند از طریق اینترنت وضعیت پرونده خود را مشاهده کنند.

وی اضافه کرد: از طریق این سیستم امکان پایش الکترونیک و گرفتن گزارش نیز فراهم شده و می‌توانیم مواردی از جمله وضعیت اطاله دادرسی را مورد تحلیل قرارداده و آسیب‌هایی مانند طولانی شدن زمان رسیدگی را با استفاده از سیستم شناسایی و رفع کنیم.
انتهای پیام/ت

رسیدگی به پرونده‌های قضایی با فناوری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار