عضو شورای استان تهران مطرح کرد؛

لزوم اعطای وام به کشاورزان برای جایگزینی محصولات کم آب

رفیعی گفت: محصولاتی که نیاز به آب فراوان دارند نباید کشت شوند، اما هنوز کشاورزان متقاعد نشده اند که نوع کشت‌شان را تغییر دهند.

لزوم اعطای وام به کشاورزان برای جایگزینی محصولات کم آببنفشه‌ رفیعی نماینده شهرستان قدس در شورای استان در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر اینکه بحران آب اولین دغدغه جلسات کمیسیون سلامت شورای استان تهران است، گفت: در خصوص کمبود آب وضعیت نگران‌کننده و بحرانی پیش رو داریم.

وی افزود: در این راستا توافق‌نامه ای بین شورای استان و اداره آبفا امضا شد. یکی از مصوبات این توافق‌نامه آن است که اداره آبفا به طور مستمر گزارش عملکرد را به شورا تحویل دهد.

رفیعی با اشاره به درگیری دائمی بین شهرداری با اداره آب و فاضلاب گفت: برای حل این مشکل در هر شهرستان اداره آبفا موظف است تا برنامه دقیق خود را به شهرداری ارائه دهد. در این برنامه لیست خیابان‌ها و کوچه‌هایی که در اولویت حفاری هستند، مشخص است.

عضو شورای استان تهران با تاکید بر اینکه برای مقابله با بحران آب فرهنگ‌سازی حائز اهمیت است، گفت: همچنین باید از شیوه‌های نوین کشاورزی استفاده شود. در حال حاضر بعضی از محصولاتی که نیاز به آب فراوان دارند نباید کشت شوند، اما هنوز کشاورزان متقاعد نشده اند که نوع کشت‌شان را تغییر دهند. در این راستا اعطای تسهیلات به کشاورزان برای جایگزینی محصولات کم آب راه حل مناسبی است.

رفیعی با اشاره به اینکه در شهرستان قدس شهرداری تانکر آب چاه کاملا خوب را برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند، گفت: باید چاره‌ای بیندیشیم و شهرداری ها را ملزم کنیم تا این دست از اقدامات متوقف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار