برگزاری جشن نسیم مهر برای حمایت از خانواده زندانیان

در راستای حمایت از خانواده زندانیان و کمک‌های مالی به آن‌ها جشن نسیم مهر توسط انجمن حمایت زندانیان یزد و با حضور عده‌ای از خیرین استان برگزار شد.

امینی مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در این مراسم با اشاره به عملکرد این انجمن طی سال ۱۳۹۰ گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال برای خانواده‌های مددجو هزینه شده است که در مقایسه با سال ۸۹ که یک میلیارد و ۴۹۹ میلیون کمک شده بود این هزینه‌ها بیش از ۳۱ درصد افزایش داشته است.

امینی با اشاره به اینکه در سال ۹۰ حدود ۴۰۰ خانواده مددجو عضو این انجمن بودند افزود: هزینه‌های پرداخت شده در راستای حمایت از خانواده مددجویان شامل هزینه درمان آن‌ها، هزینه تحصیلی، هزینه اجاره منزل، سبد کالا وغیره می‌باشد.

وی با اشاره به پرداخت کمک‌های نقدی و غیر نقدی به زندانیان نیازمند و کمک به زندان مرکزی یزد اظهار داشت: در این خصوص بالغ بر ۳۴۶ میلیون ریال هزینه شده که به نسبت سال ۱۳۸۹ که ۳۱۹ میلیون ریال هزینه شده بود ۵/۸ درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان یزد گفت:کمک‌های نقدی و غیر نقدی به زندانیان نیازمند شامل هزینه انتقال به موطن خود، هزینه درمان، هزینه کانون اصلاح و تربیت و غیره می‌باشد و هزینه‌های پرداخت شده بابت زندان نیز مربوط به خرید مصالح ساختمانی، خرید فرش، وسایل ورزشی و غیره می‌باشد.

امینی با اشاره به درآمد انجمن حمایت از زندانیان یزد در سال گذشته تصریح کرد: این انجمن در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته بالغ بر هشت میلیارد ریال درآمد داشته است که بیشتر از راه اجاره آپارتمان، درآمد آموزش پایه یکم تپه، درآمد بازیافت خودرو‌های فرسوده، پارکینگ وغیره بوده است که صرف کمک به خانواده زندانیان و زندانیان نیازمند مالی، هزینه‌های جاری انجمن و سرمایه گزاری برای افزایش درآمد انجمن شده است.

وی در پایان از مردم استان خواست تا با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در جهت بهبود وضعیت معیشتی خانواده زندانیان نیازمند که از مستحق‌ترین افراد جامعه هستند گام بردارند.

در ادامه این مراسم حجت اسلام و المسلمین موسوی از قضات بازنشسته دادگستری استان یزد و از روحانیون سرشناس استان نیز اظهار داشت: خوشبختانه زندان‌ها در حال حاضر از لحاظ فرهنگی وضعیت مناسبی دارند و در حال تبدیل شدن به دانشگاه می‌باشند.

وی افزود: دستگاه قضائی تلاش دارد تا با حمایت از زندانیان وخانواده آنان زمینه‌هایی را فراهم سازد تا افراد زندانی به صورت سالم به جامعه باز گرداندو مجدداً به سمت جرایم کشیده نشوند.

انتهای پیام/ ا

بیش از یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال برای خانواده‌های مددجو یزد هزینه شده است

برچسب ها: زندانیان ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار