مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی کرد؛

مروری بر معاهده‌های فراملی سایبری

مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به مرور معاهده‌های فراملی سایبری پرداخته است.

مروری بر معاهده‌های فراملی سایبریبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مطالعه‌ای با مرور «معاهده‌های فراملی سایبری» آورده است؛ قانون، تأمین کننده و تضمین کننده نظم و امنیت عمومی، با محدودیت بزرگ قلمرو حاکمیت ملی روبرو است، اساساً در بیرون از این قلمرو، نوبت به نقش آفرینی معاهده‌های فراملی میرسد.

این گزارش می‌افزاید؛ معاهده‌ها، که بر پایه اصول و قواعد نظام حقوق بین الملل وضع می‌شوند، در پی بیشینه سازی منافع و کمینه سازی تهدید‌های پیش روی دولت‌های متعاهدند.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هرچه وابستگی و همبستگی کشور‌ها به یکدیگر بیشتر باشد، نیازشان به این معاهده‌ها جدیتر می‌شود. دنیای سایبر، بستر مشترک منافع و تهدید‌های جامعه ملل امروز است و دولت‌ها را وادار کرده تا علیرغم افتراق‌ها و اختلاف‌های دنیای فیزیکی، به یکپارچگی رو آورند و از این نگاه، معاهده‌های فراملی سایبری نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران نیز همانند سایر کشورها، نیازمند حضور اثربخش‌تر در نظام معاهدات فراملی سایبری است. در غیر اینصورت، سخن از برپایی نظم و امنیت برای توسعه پایدار سایبری بی‌معنا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار